eut skrev:
Hur är det med garantier om man beställer från UK
Är det beroende på märke eller varifrån man beställer eller något annat?
Det är märkesberoende men jag vet iaf att Bosch har Europagaranti, men det har nog dom flesta andra åxå, kolla på deras hemsidor.

Uppdatering:
En vecka har gått och jag har inte hört nåt från dom. Skickat ett mail men inte fått något svar. Änsålänge har dom långt ifrån samma service som man vant sig vid från företag baserade i USA. Fortfarande inte några pengar reserverade på kontot.

Jag la en beställning igår på en GCM 8s och det skruvdragarsettet jag refererar till i första posten, hoppas att det händer något snabbare än på en vecka.

Jag mailade först och frågade om GSR:en var första eller andra generation och vad det var för en laddare och fick svaret bara någon timme senare, det var det snabb respons på iallafall.

Om någon är intresserad av svaret:

Hi, the gsr10.8 has a magnetic bit holder, the charger is a 30 minute
charger, and is supplied with a carrycase

TommyJ skrev:
Uppdatering:
En vecka har gått och jag har inte hört nåt från dom. Skickat ett mail men inte fått något svar. Änsålänge har dom långt ifrån samma service som man vant sig vid från företag baserade i USA. Fortfarande inte några pengar reserverade på kontot.
Hur har det gått, har det hänt något?

Själv har jag inte hört från dem och inga pengar är reserverade på kontot. Kanske är ont om folk, börjar ju bli semestertider?

Ang Lawson
skriv o tjata, när jag inte sett efter 2-3 dar att dom skickat något så skrev jag till dom och efter en timme så fick jag ett automatiskt mail om att grejorna var påväg (tillfällighet...?), tyvärr med ett domestic istf international tracking ID så det gick inte att spåra, det var bara att vänta på lastbilen.

Men innan dom skickar så måste ni ha skakat hand ang fraktkostnaden, det är inte så att ni fått frågan o inte svarat alt deras mail hamnat i er spamlåda....

Jag har tyvärr inte fått något ang frakten, men jag har förstått att det ska komma så jag har refreshat inboxen i en vecka nu :) det ligger inte heller något som spam tyvärr.

Får skicka en fråga om vad som händer antar jag.

Dom är inte alls snabba måste ja säga. Blir nog inga fler beställningar därifrån.

Efter 2 mail så svarar dom att mitt kredit kort inte funkar hos dom så jag måste betala genom en faktura dom skulle maila.
Fick fakturan idag med ett fint meddelande om att frakten har dubblats pga av antalet packet.

Min bank kan dessutom inte göra utlandsbetalningar genom internet så jag måste ringa på måndag å ta det genom telefon. Blir ju roligt å sitta där i telefon kö. Använder ICA banken.

Är just nu lite grinig. Hoppas det går bättre för er andra.

jag tycker iofs att det är OK om det kanske tar några dagar extra då dom är så billiga jmf med tex Svenska alternativ. Så länge dom inte bedriver någon form av lurendrejeri och det gör dom ju inte tex genom att vara tydliga med fraktkostnaden och ge kunden möjlighet att tacka nej om den blir för hög.

När det gäller ICA samt några andra "udda" kort har jag hört att fler har problem vid e-handel. Även att handla i Sverige med ett utländskt kort kan vara svårt och här har jag bara stött på Inet.se som har gjort extra efforts för att detta skulle funka, andra har bara blånekat och skickat faktura istället alt begärt en simpel IBAN transfer alt PayPal som jag personligen föredrar.

Jag fick svar på mitt mail ganska omgående och enligt dem har de redan skickat mail om att min frakt också blir dubbel (kanske var spammen ändå...)

Så nu måste jag bara ta ställning till om det är värt 600 i fraktkostnad särskillt nu när drift-underhåll säljer GCM 8s för 3395 (plus frakt) inte så mycket dyrare än från UK eller om jag skall ändra min order...

Handlar man från utlandet så får man ju vara beredd på att det kan ta tid.
Det är priset man får betala för att hålla nere priset =)

Men jag längtar efter mina ny leksaker å vill ha dom nu ju!

Passade även på att lägga till nåt paket med 2 blad till kap&ger sågen när ja ändå fick krabba med å maila dom. Bosch 2607019109. En 80 å en 24 klinga. Vad tror ni om dom? Har en 60 på min GCM 10S nu som ja tycker funkar till allt iofs.

Eut: Jag räknade på det å det verkar ju inte som du tjänar alls mkt på att beställa från Lawson. Drift och Underhåll är ett bra företag tycker jag så jag hade beställt den därifrån istället. Du missar frjutt dragaren men en sån kostar ju ändå inte så mkt..

Redigerat:
TommyJ skrev:
Eut: Jag räknade på det å det verkar ju inte som du tjänar alls mkt på att beställa från Lawson. Drift och Underhåll är ett bra företag tycker jag så jag hade beställt den därifrån istället. Du missar frjutt dragaren men en sån kostar ju ändå inte så mkt..
Nej jag räknade också ut det så jag avbeställde från Lawson och beställde från Drift och Underhåll istället.
Fjuttdragaren får nog vänta lite, hade jag inte varit så nöjd med min Metabo-dragare så hade det kanske varit mer aktuellt...

Nu har jag äntligen fått tummen ur å betalat fakturan.

Total kostnad blir 8.935:-

Varav
Bankavgifter 175:-
Svenska stickkontakter 57:-
Frakt: 643:-

Då beställde jag alltså:

Makita sticksåg 4351FCT.
Makita skruvautomat 6843.
Makita skruvdragar hölster 39883.
Makita sänksåg SP6000K.
Bosch Kap gersåg klingor, en 24 och en 80.

Ungefärlig kostnad i sverige ca 13.000:- med frakt.
"Vinst" 4065:-

Hoppas detta kan vägleda er när det är dags för inköp.

Hur är det med tullavgifter och sådant?
tillkommer det?

Videoten skrev:
Hur är det med tullavgifter och sådant?
tillkommer det?
Nej, inte inom EU.

Däremot kan man få betala svensk moms i stället för den momssats som det är i resp. EU-land. Om företaget säljer för större belopp till Sverige så SKALL de ta svensk moms. Om man t ex beställer från Amazon.uk, så får man betala svensk moms.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.