U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Bara att skanna ocr-koden på gatewayen med trådfriappen.
Medlem
· västra götaland
· 370 inlägg
Lite bilder om någon annan är nyfiken på hur det kan se ut inuti. Min teori är att de två tjockare ledarna är för brytningen av den denna fasen, den tunna ledaren är för att ta styrspänning från ill mottagaren
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 821 inlägg
Någon som har kopplat in IKEAs LED-drivers till sin Philips-brygga?
https://www.ikea.com/se/sv/p/tradfri-driver-foer-tradloes-styrning-gra-60342656/
https://www.ikea.com/se/sv/p/tradfri-driver-foer-tradloes-styrning-gra-60342656/
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Enligt skribenter på andra forum ska LED-drivern fungera med Hue-bryggan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 821 inlägg
Gött! Anledningen varför jag frågade var att jag fick hel del rester av 24V LED-strip (15-16 m i kortare bitar) och som jag kan utläsa av både webb och typskylten är IKEAs driver 24V konstantspänning
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 112 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 112 inlägg
Hur gick det för dig med detta? Har 3st takfotslampor där jag ej kan byta till trådfri lampor utan att bygga om hela armaturen (lysrörstyp)A Andreas Ludde Lundell skrev:
samt sugen på att bygga in 2 st för decklights samt värmekabeln till värmepumpstråget
Edit: hur är jorden kopplad i uttaget?
Medlem
· västra götaland
· 370 inlägg
Det funkar bra monterade dom i en ip klassad dosa för att ha den under altanen och möjlighet att styra altanbelysningen.R RalleB skrev:
Jag gjorde så att jag löddade om så jag fick kabel ut istället för skenor till faserna, drivspänningen hade redan kabel.
Någon jord kan jag inte minnas att det var kopplad till kretskortet.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 112 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 112 inlägg
Gjorde såhär:
(De 3 längst upp är numera moddade och sitter i likadana 3D printade lådor. )
Uttagen är lite jobbiga att få isär men när man väl kommer på tekniken går det hyffsat lätt.
Och om man ska få bort befintliga bleck samt löda dit kablar så kräver det en hyfsad lödstation. Inget man gör smidigt med en lödpenna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(De 3 längst upp är numera moddade och sitter i likadana 3D printade lådor. )
Uttagen är lite jobbiga att få isär men när man väl kommer på tekniken går det hyffsat lätt.
Och om man ska få bort befintliga bleck samt löda dit kablar så kräver det en hyfsad lödstation. Inget man gör smidigt med en lödpenna.