U
putte22 putte22 skrev:
någon som vet om/hur det går att ha flera/olika användare/trådfri app till gatewayen. Och styra dom inom familjen?
Tror inte det finns någon begränsning för antalet användare. Så länge ni är anslutna till nätverket så borde det gå bra.
 
U under_construction skrev:
Tror inte det finns någon begränsning för antalet användare. Så länge ni är anslutna till nätverket så borde det gå bra.
ok toppen. Räcker det med att ladda ner appen och vara på samma nätverk. Så funkar det eller måste man ansluta varje lampa/enhet igen på nya luren
 
Bara att skanna ocr-koden på gatewayen med trådfriappen.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
MultiMan
T Provrundan skrev:
Bara att skanna ocr-koden på gatewayen med trådfriappen.
Du menar QR-koden antar jag?
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Du menar QR-koden antar jag?
Haha! Nä se till att ocr blir rätt för betalningen till mitt postgiro för tipset!
 
Lite bilder om någon annan är nyfiken på hur det kan se ut inuti. Min teori är att de två tjockare ledarna är för brytningen av den denna fasen, den tunna ledaren är för att ta styrspänning från ill mottagaren
 
  • Öppnat elektriskt kretskort med olika ledare framför uttag, illustrerar inlägg om kretskortets inre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad elektrisk apparat som visar tjocka och tunna ledare med kretskort och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort inuti elektrisk apparat med tjocka och tunna ledare kopplade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Konstruktionen med en plug in-mottagare kan antingen bryta fas eller neutralledare, då pluggen är vändbar i uttaget.
 
Enligt skribenter på andra forum ska LED-drivern fungera med Hue-bryggan.
 
Gött! Anledningen varför jag frågade var att jag fick hel del rester av 24V LED-strip (15-16 m i kortare bitar) och som jag kan utläsa av både webb och typskylten är IKEAs driver 24V konstantspänning
 
Ja! Funkar utmärkt. Jag har belysningen i köksskåpen kopplad till Trådfri-driver som styrs av Hue-brygga och en Trådfri-fjärr.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
R
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Lite bilder om någon annan är nyfiken på hur det kan se ut inuti. Min teori är att de två tjockare ledarna är för brytningen av den denna fasen, den tunna ledaren är för att ta styrspänning från ill mottagaren
Hur gick det för dig med detta? Har 3st takfotslampor där jag ej kan byta till trådfri lampor utan att bygga om hela armaturen (lysrörstyp)

samt sugen på att bygga in 2 st för decklights samt värmekabeln till värmepumpstråget

Edit: hur är jorden kopplad i uttaget?
 
R RalleB skrev:
Hur gick det för dig med detta? Har 3st takfotslampor där jag ej kan byta till trådfri lampor utan att bygga om hela armaturen (lysrörstyp)

samt sugen på att bygga in 2 st för decklights samt värmekabeln till värmepumpstråget

Edit: hur är jorden kopplad i uttaget?
Det funkar bra monterade dom i en ip klassad dosa för att ha den under altanen och möjlighet att styra altanbelysningen.

Jag gjorde så att jag löddade om så jag fick kabel ut istället för skenor till faserna, drivspänningen hade redan kabel.

Någon jord kan jag inte minnas att det var kopplad till kretskortet.
 
R
Tack för svaret, då får det bli kopplingsboxar(y)
 
R
Gjorde såhär:
Tre moddade eluttag på en rad ovanför en orange 3D-printad låda med två svarta kablar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(De 3 längst upp är numera moddade och sitter i likadana 3D printade lådor. )

Uttagen är lite jobbiga att få isär men när man väl kommer på tekniken går det hyffsat lätt.
Och om man ska få bort befintliga bleck samt löda dit kablar så kräver det en hyfsad lödstation. Inget man gör smidigt med en lödpenna.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.