M Merkava skrev:
Det är inte så att du vänt på stödbenen?? Sätter du stödbenen fel så hamnar sockeln för långt in. Vänder du fästplattan under skåpet så kommer nog din sockel passa perfekt på utblåset.
Vill du visa en bild på hur benen sitter på skåpen?
 
Vet inte om denna bild hjälper dig.
Men om du vänt på fästplattan till stödbenen så ser du på bild två att där har du exakt de sju centimeter som du felar. Jag gjorde exakt samma sak på ett ställe när jag satte köket, så jag fick vända ett antal plattor på ena längan.
 
  • Fästplatta till stödben under skåp vänd att visa de sju centimeter som nämns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fästplatta till stödben med måttband som visar sju centimeter för korrigering vid installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok stopp!! Du ska inte vända på några fästplattor i detta läget. De sitter längs med ser jag nu när jag lossar på min konsol. Då är det innanför som något felar.
 
  • Vy under möbel med synliga fästplattor och konsolstrukturen som ska inte justeras enligt inlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Längs med långsidan sitter fästplattan på ett sätt. Men på kortsidan av skåpet kan du vända på fästplattan och på så sätt sätta benen fel.

då måste det vara så att du inte tryckt ihop delarna så som man ska göra, dubbelkolla att du fått ihop delarna så som man ska.
 
Nu tror min fru att jag bränt en säkring, nu monterar jag ner det nyss satta köket:) Gillar inte olösta problem. Tog så bra bilder jag kunde. Det är inte så att ni monterat den extra vita delen som följde med satsen? Jag fick nämligen en vit del över som var formad exakt som det rektangulära delen av ”röret”.
 
  • Delvis demonterat köksskåp med synlig rörstruktur och en överbliven vit del på en arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett skåpunderlag med synlig ledning, installationsdetaljer och en överskottsdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild som visar en vit del av röranslutningen under ett köksskåp bredvid en flexibel slang, med en extra vit del omnämnd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Merkava skrev:
Nu tror min fru att jag bränt en säkring, nu monterar jag ner det nyss satta köket:) Gillar inte olösta problem. Tog så bra bilder jag kunde. Det är inte så att ni monterat den extra vita delen som följde med satsen? Jag fick nämligen en vit del över som var formad exakt som det rektangulära delen av
”röret”.
Tusen tack för bilder. Jag återkommer imorgon när jag försökt med sina lösningar. Hoppas
 
M Merkava skrev:
Nu tror min fru att jag bränt en säkring, nu monterar jag ner det nyss satta köket:) Gillar inte olösta problem. Tog så bra bilder jag kunde. Det är inte så att ni monterat den extra vita delen som följde med satsen? Jag fick nämligen en vit del över som var formad exakt som det rektangulära delen av ”röret”.
Nu har jag tagit loss delarna och så här ser den utan monterad delvis när det inte fungerar.
 
Ser ingen bild?!
 
M Merkava skrev:
Ser ingen bild?!
 
  • Renovering av kök med nya marmortoppade skåp och köksö i förgrunden, matplats i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där har du problemet och den vita biten jag försökte beskriva som jag fick över.
Ta isär efter böjen, ta bort den vita förlängaren och tryck på den svarta delen direkt på böjen. Problemet löst.
Kollar du på mina bilder så ser du att min är ihopsatt precis så, utan den vita förlängaren.
 
M Merkava skrev:
Där har du problemet och den vita biten jag försökte beskriva som jag fick över.
Ta isär efter böjen, ta bort den vita förlängaren och tryck på den svarta delen direkt på böjen. Problemet löst.
Kollar du på mina bilder så ser du att min är ihopsatt precis så, utan den vita förlängaren.
M Merkava skrev:
Nu tror min fru att jag bränt en säkring, nu monterar jag ner det nyss satta köket:) Gillar inte olösta problem. Tog så bra bilder jag kunde. Det är inte så att ni monterat den extra vita delen som följde med satsen? Jag fick nämligen en vit del över som var formad exakt som det rektangulära delen av ”röret”.
 
  • Närbild av en vit avloppsrörskoppling och flexibel slang under en diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen. Nu sitter den. Tack så mycket för att du tagit dig tid. Men varför skickar dom med den där biten och så ska den inte ens vara på
 
Härligt Ja jag stod också och snurrade på den här extra biten och kunde inte komma på varför den är med. Men man kan ju välja olika sidor och sätta utblåset på, så förmodligen ska den användas beroende på om man väljer ett annat installations sätt.
Tips. Har kört hällen några veckor nu och den fungerar hur bra som helst. Men man kan hjälpa matos/ånga att komma ner i utsugshålet utan att köra fläkten på max hela tiden. Lägg lock på med öppningen mot utsughålet så driver man matoset mot fläkten. Vi har även skaffat såna här små kastrullgubbar som man hänger på stekpanna eller kastrull. Så ligger locket med perfekt öppning mot fläkten. Man kan då dra ner avsevärt på fläkthastigheten.
 
  • Svart plastbit till köksinstallation ligger på en bänkskiva nära ett spishälls utsug.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maolino och 2 till
  • Laddar…
Ser bra ut. Blir till att införskaffa
 
M Merkava skrev:
Härligt Ja jag stod också och snurrade på den här extra biten och kunde inte komma på varför den är med. Men man kan ju välja olika sidor och sätta utblåset på, så förmodligen ska den användas beroende på om man väljer ett annat installations sätt.
Tips. Har kört hällen några veckor nu och den fungerar hur bra som helst. Men man kan hjälpa matos/ånga att komma ner i utsugshålet utan att köra fläkten på max hela tiden. Lägg lock på med öppningen mot utsughålet så driver man matoset mot fläkten. Vi har även skaffat såna här små kastrullgubbar som man hänger på stekpanna eller kastrull. Så ligger locket med perfekt öppning mot fläkten. Man kan då dra ner avsevärt på fläkthastigheten.
Super ju!! Var har du införskaffat dessa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.