Mikael_L
Nädå dalbotös, snailman m.fl.
n_sandstrom skrev:
Det måste vart väldigt lokalt eller under väldigt kort tid dom bytte gångjärn, alla jag sett har vart Blum. Senast för bara två veckor sedan.
Gångjärnen har varit Blum sedan en massa år tillbaka och är så fortfarande.

Däremot blev skenor till utdragslådor bytta från blum till hettisch för flera år sedan.

Det står iaf blum på alla gångjärn som vi köpte för mindre än ett år sedan, jag kollade precis.
 
Snailman
jo stämmer nog att gångjärnen ej ändrades...

lite besvärligt att kolla, då utställningarna enligt personalen återanvänder gångjärn och sådant så man inte säkert kan veta, om det som ligger i de platta paketen, ser ut som utställningen gör:thumbdown:
 
Redigerat:
Fråga är om om dom har ändrade storlek på stommarna,
Undrar tex vad ett 800skåp ligger på
 
Snailman skrev:
jo stämmer nog att gångjärnen ej ändrades...

lite besvärligt att kolla, då utställningarna enligt personalen återanvänder gångjärn och sådant så man inte säkert kan veta, om det som ligger i de platta paketen, ser ut som utställningen gör:thumbdown:
Som tur är köpes gångjärnen separat i påsar och lådorna levereras i kartonger med genomskinlig plast med skenorna synliga. Så det går ju rätt enkelt att kolla innan köp...;)
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Mikael_L
Möjligtvis var det så att IKEA bytte gångjärnen till en annan (enklare, billigare?) serie från Blum.
Men blum fortsatte det iaf att vara.

Men nåja, nu handlar ju tråden om det nya systemet från IKEA, inte det gamla ... :surprised:
 
AnneFi
Såja då har man lämnat tillbaka vaskskåpet ouppackat som köptes för två månader sedan.

Har lagt ca 10000 på delarna vi har hemma och har 20000 kvar till fullt faktum.

Vi har beatämt oss för att vänta på det nya köket och försöka använda de andra skåpen i källaren
 
Precis bestämt hur vårt nya kök ska se ut och var på väg att beställa skåp för nästan 70.000 ( stort kök).
Nu blir det till att vänta och se hur de nya luckorna ser ut. Är också. VÄLDIGT intresserad i högre överskåp.
 
Tror nästan det är dags för en IKEA-tur i helgen för att kolla hur trängseln runt köksplanerarna påverkats av detta. Det borde ju bli en rejäl avmattning tycker man...
 
Mikael_L
Ja nästan 3000 läsningar av denna tråd under bara ett dygn - det är nog många som "fått reda på det nu" ... ;)

Nu vet jag inte hur många unika läsare det är, men säkert har bortåt 500-1000 st unika läsare hittat tråden.

Sen måste det väl även sprida sig lite runt fikaborden på landets arbetsplatser osv. ;)
 
Redigerat:
Är väl intressant tråd av många anledningar, jag som är nöjd med vårt två år gamla kök funderar mest på hur mycket "reservdelar" jag ska bunkra?... Ska man ha en hel uppsättning luckor/lådfronter extra för framtiden...
 
AnneFi
Jag ver verkligen längtar tills det nya köket släpps. Känner mig som en femåring som väntar på Tomten
 
I Norge och Danmark lanseras det nya köket redan den 15 april. I Norge får man nu 1000 kr presentkort för varje 5000 kr man köper Faktum-kök för och i Danmark är det 10% rabatt på Faktum. Antar att det dyker upp något liknande erbjudande i Sverige om någon månad.
 
AnneFi
Härligt att vi i Sverige ska behöva vänta längst :/
 
I det här fallet är det bara skönt att få vänta lite längre än grannarna, iallafall för min del. Då kan jag kolla på hela produktsortimentet på norska, och ha god tid på mig att välja mellan Faktum och Metod.
 
AnneFi
Pratade precis med världens bästa på kundtjänst. Han var nog själv väldigt lyrisk över de nya köken och kundr inte riktigt sluta prata. :)
Man kommer inte kunna rita köket förrän det släpps. Men kanske kan man smygplanera i de utländska programmen när de släpps där.

Jag själv kommer nog ta en sväng över till Danmark i april :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.