Enoksson skrev:
Jag har beslutångest, inte så lockande att stå utan kök 3månader till.
Du får väl göra en lista med för o nackdelar mellan:
1. Flyttkartonger o campingkök tillsMetod kommer
2. Faktum
3. Annan köksleverantör
 
Enoksson skrev:
Vad blir dom stora nackdelarna igentligen om jag far till ikea och köper faktum? Problem att komplettera/ersätta delar i framtiden och lite nya funktioner som jag missar. Jag har beslutångest, inte så lockande att stå utan kök 3månader till. Dom har även kampanj för varje 10000kr du köper kök för får du tillbaka 2000kr.
Om du är nöjd med din befintliga ritning så är det väll bara köra på faktum? Det är ju fortfarande 25års garanti, och skulle du behöva utnyttja den så är det upp till IKEA att fixa det inte ngt du ska behöva oroa dig för. Sen kampanjen är ju inte helt fel den heller. Jag hade kört faktum hellre än att vara utan kök i 3 månader.
 
daugaard skrev:
men förmodligen kommer garantin göra att dom fixar reservdelar mycket längre än 2 år? eller?
Absolut! Dock bör man vara medveten om att alla delar inte kommer gå att fixa fram när garantitiden närmar sig slutet. Då löser man det på annat sätt istället.
 
13th Marine skrev:
Var hittar du detta erbjudande?
Jag pratade med Ikea på deras ikea chatt och frågade när och/eller varför inte ikea sverige har något motsvarande erbjudande som norge/danmark erbjuder sina kunder och fick det som svar.
 
sockelhöjden blir 8cm - kanske något att tänka på när man ska flytta disklådans avloppsrör och behålla rekommenderat fall?
gaia
 
Jag kontaktade Ikea och frågade om de också skulle köra någon kampanj på Faktum. Här är svaret:
ikea.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu har även jag chattat lite med IKEA. Det gällde mått på eventuella hörnskåp. För bänk blir det hörnskåp på 87x87cm, och för väggskåp 67x67. Då löste sig det hela för ena väggen, men ställde plötsligt till med problem för andra :p
 
Det här och att påven ska sluta, katastrofen är nära nu. Va fan är världen påväg?
 
  • Gilla
johamn
  • Laddar…
Minecraft-inspirerat. Tycker det är kul att någon tänker nytt inom kök, sedan tror jag att kvalitén är anpassad till att kunder som köper dessa kök byter inom 10-15 år. Vet att det finns många firmor som hjälper kunder med att rita IKEA-kök, dessa tror jag kommer att ha helkul.
 
pbengtsson skrev:
Minecraft-inspirerat.
Haha, ja, lite så.
Synd bara att dom flesta köksmåtten inte är lika minecraftinspirerade, då hade byggandet gått som en dröm.
 
n_sandstrom skrev:
Haha, ja, lite så.
Synd bara att dom flesta köksmåtten inte är lika minecraftinspirerade, då hade byggandet gått som en dröm.
Du låter lite konservativ;)
 
Jag tänkte mer Tetris men Minecraft är ju bättre :)
För dom som inte vet avd Minecraft är...https://minecraft.net/
 
pbengtsson skrev:
Du låter lite konservativ;)
Svårt att låta bli.
Det borde vara straffbart att göra ett så uttänkt system, och sen ett så korkat genomförande. Och att sedan dessutom kalla det flexibelt... :p
 
Attans med :)
Jag som kände en säkerhet i att ha ett Ikea kök då man lätt/billigt skulle kunna byta luckor i framtiden :)
Nu är det kanske ingen större fara då vi rev ut hela köket på en gång och ersatte med faktum vilket gör att man inte har några problem med att ha delar som är löst :)

SKall bli kul att se det nya men "känns" lite för modernt för mig tyvärr..
 
När jag nu bestämt mig att köra på faktum så jag får ihop köket inom en snar framtid så upptäcker jag istället att dom flesta utav delarna ej finns i lager. Detta frågade jag specifikt vid beställningen av måttbeställd bänkskiva för 4veckor sedan och då var allt grönt och ingen information gavs att hela kökssystemet skulle bytas ut. Dessutom fann jag på ikeas hemsida för västerås att man inte kan boka någon köksplanerare mellan vecka 9-18. Ingen rolig situation alls detta... Imorn blir det ett samtal till ikeas kundservice!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.