43 879 läst · 64 svar
44k läst
64 svar
IFÖ spira rimfree är den bra?
Hej antar att du redan löst problemet. Annars kommer här ett tips!Cabaooman skrev:Tittar på den gamla toastolen och inser att jag har i princip 0 avstånd till väggen med avloppet. Det är källare under så en lösning är att göra ett stambyte sista 40cm men det är ganska mycket rör och krabb i vägen.
En annan lösning är att köpa en variant av toastol som är anpassad för denna typ av gjutjärnsrör.
Hade ni tagit fram hammarborren direkt?
PS. Det är det högra röret som går rakt upp i toastolen.
[bild] [bild]
Köp en toalett med P-Lås (utlopp bakåt) och köp till vita 110 avloppsdelar!
Jag var själv tvungen att göra detta för en sidoförflyttning av en toalett en gång.
Nu är det här en gammal tråd som flyter upp (pun intended ) men vill starkt avråda från IFÖs rimfree. Det är alltid skvätt under ringen fram, grå beläggning i skålen och soft close-funktionen tar evigheter på sig förutom om man öppnar den 15 cm eller mindre, då smäller den igen direkt. Dvs helt livsfarlig för barnfingrar.L Låset skrev:
Köp Gustavsbergs nautic hygienic flush istället. Överlägsen på alla punkter inkl sittkomfort. Ångrar att vi lät oss övertalas att ta IFÖ när vi renoverade i år.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 918 inlägg
Jag får ganska mycket kalkavlagringar på spolkanten, annars inga problem efter 5 års användning