Cabaooman Cabaooman skrev:
Tittar på den gamla toastolen och inser att jag har i princip 0 avstånd till väggen med avloppet. Det är källare under så en lösning är att göra ett stambyte sista 40cm men det är ganska mycket rör och krabb i vägen.

En annan lösning är att köpa en variant av toastol som är anpassad för denna typ av gjutjärnsrör.

Hade ni tagit fram hammarborren direkt?

PS. Det är det högra röret som går rakt upp i toastolen.
[bild] [bild]
Hej antar att du redan löst problemet. Annars kommer här ett tips!
Köp en toalett med P-Lås (utlopp bakåt) och köp till vita 110 avloppsdelar!
Jag var själv tvungen att göra detta för en sidoförflyttning av en toalett en gång.

• Vit toalett med P-lås och 110 avloppsdel, installerad för sidoförflyttning på ett kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
janusz_w och 1 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Ursäkta om jag kapar tråden lite, men:
Någon som har erfarenhet av Gustavsberg Hygienic flush? Den har en spolkant som är "öppen".

[bild]
Nu är det här en gammal tråd som flyter upp (pun intended :rofl:) men vill starkt avråda från IFÖs rimfree. Det är alltid skvätt under ringen fram, grå beläggning i skålen och soft close-funktionen tar evigheter på sig förutom om man öppnar den 15 cm eller mindre, då smäller den igen direkt. Dvs helt livsfarlig för barnfingrar.

Köp Gustavsbergs nautic hygienic flush istället. Överlägsen på alla punkter inkl sittkomfort. Ångrar att vi lät oss övertalas att ta IFÖ när vi renoverade i år. :rolleyes:

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
B bomm skrev:
Samma här har aldrig sett att den spottat över kanten.

Enda negativa med spira är den medföljande mjuksitsen. Fästet är väldigt svagt och släpper/går sönder. Detta iaf på toaletten på jobbet.
Man kanske kan köpa till ett annat ?

Det jag märker av mest (förutom skvätt) är att sittningen blir äckligare undertill mkt snabbare än på en vanlig

Jag får ganska mycket kalkavlagringar på spolkanten, annars inga problem efter 5 års användning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.