O [old rusty] skrev:
Nu orkar jag inte jaga reda på vad TS skrivit om det.
Det är bara sju inlägg, nr 1, 5, 64-67 och 272.

Demmpa Demmpa skrev:
Det är bara sju inlägg, nr 1, 5, 64-67 och 272.
Bra svar på det som efterfrågades.
Eller inte alls.. :0

Ville du bara vara duktig eller missar jag var ts skriver vad det är för slags hus?

Nissens
O [old rusty] skrev:
Bra svar på det som efterfrågades.
Eller inte alls.. :0

Ville du bara vara duktig eller missar jag var ts skriver vad det är för slags hus?
Oavsett, man sätter inte upp luckor, lister eller passbitar med magneter… då får man räkna med att de ramlar ner förr eller senare.

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Jo, det gör man. Inte ovanligt alls. Aldrig trillat ner i något kök jag varit i. Köp bättre magneter!

Som alternativ till magneter finns klämfästen av olika slag.

T ex

Klämfästen som alternativ till magneter för köksdörrar.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nissens
MultiMan MultiMan skrev:
Jo, det gör man. Inte ovanligt alls. Aldrig trillat ner i något kök jag varit i. Köp bättre magneter!

Som alternativ till magneter finns klämfästen av olika slag.

T ex

[bild]
Klämfästen är inget ovanligt alls. Att endast sätta upp med magneter är väldigt ovanligt, har tidigare varken sett eller ens hört talas om att någon gör det.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Du har fortfarande inte lyckats läsa TS svar. Jag har inkluderat den här ovan. Vännerna klättrade alltså upp på en stege och tog lös passbiten antingen med verktyg eller klöste loss den.

Verkligheten överträffar dikten.

Prova att läsa allt i denna post. Noggrant! Lycka till.
Jo, naturligtvis har jag det.

När trådar, även TS egen berättelse, spårar iväg på det viset gissar jag att det vi får veta inte är riktigt sant.

TS skrev sitt inlägg i affekt - precis som du gör.

MultiMan
Nissens Nissens skrev:
Klämfästen är inget ovanligt alls. Att endast sätta upp med magneter är väldigt ovanligt, har tidigare varken sett eller ens hört talas om att någon gör det.
Både trådskaparen och jag (troligen fler) har redan sagt att det förekommer, så du får uppenbart ändra dig. Jag har sett det många gånger, i olika kök, när det gäller att fästa passbitar eller mindre täckluckor.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nissens
MultiMan MultiMan skrev:
Både trådskaparen och jag (troligen fler) har redan sagt att det förekommer, så du får uppenbart ändra dig. Jag har sett det många gånger, i olika kök, när det gäller att fästa passbitar eller mindre täckluckor.
Uppenbarligen förekommer det, TS har ju gjort det. Så ingen har påstått något annat. Däremot lär det vara oerhört ovanligt.

Och använder man en sådan ”lösning” så får man räkna med att det ramlar ner förr eller senare. Det är ungefär som att sätta upp något med kontorstejp. 😊

• Gilla
  • Wow
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
"lär det vara"? 😂

Vilken kontorstejp håller 4 kg på en bit? Oftast har man 2 eller 4 magnetlås, dvs 8-16 kg fästkraft.

Du kan uppenbart inte vara seriös i diskussionen.

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Nissens
MultiMan MultiMan skrev:
"lär det vara"? 😂

Vilken kontorstejp håller 4 kg på en bit? Oftast har man 2 eller 4 magnetlås, dvs 8-16 kg fästkraft.

Du kan uppenbart inte vara seriös i diskussionen.
Ja, det lär vara väldigt ovanligt att sätta upp köksinredning med magneter. Fråga vilken hantverkare som helst får du se.

Är någon oseriös så är det du som tycker att det är vanligt att sätta upp köksinredning med magneter. Bara att påstå något sådant säger en del.

Visa en enda leverantör av köksinredning som har den lösningen.

Lycka till! 😊

Festen fortsätter? Utan att värdparet är närvarande? 😎

• Haha
Intet
  • Laddar…
M MaxBackstrom skrev:
Festen fortsätter? Utan att värdparet är närvarande? 😎
E' re' efterfest på eran balkong?
Så vi kan hångla friskt och dricka Chardonney i kartong.

Ingen klandrar den som lämnar...

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Så känner inte några inlägg är dåligt fastsatta med magneter kan vi nog fortsätta låna den här tråden i evighet utan TS närvaro 🤣

• Haha
  • Gilla
MaxBackstrom och 1 till
  • Laddar…
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
E' re' efterfest på eran balkong?
Så vi kan hångla friskt och dricka Chardonney i kartong.

Ingen klandrar den som lämnar...
Utan att veta, men det låter som Magnus Uggla?

• Gilla
Slottsbäcksväktarn
  • Laddar…
MoaSB MoaSB skrev:
Om jag kunde skulle jag nu stänga tråden. Jag kommer inte att följa den längre.
Denna tråd är självgående och kan fortsätta hur länge som helst 😉. Be moderator stänga tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.