Jag hoppas att du blir av med dina hyresgäster utan problem.
Den ända lösningen för tillfället är nog ett låst skåp. Även om de kommer bryta upp det. Då borde man kunna polisanmäla. Inte för att de boende kommer bry sig om polisen. Men det kanske kan ha en fördel om kronis måste kopplas in.
vid en vräkning finns problem
😉

• Gilla
Staffan_V och 1 till
  • Laddar…
Orosanmälning på barnen och sen när barnen är hos socialen går det nog snabbare att vräka

• Gilla
Erik_91 och 14 till
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Orosanmälning på barnen och sen när barnen är hos socialen går det nog snabbare att vräka
Tror faktsikt inte att det påverkar hanteringen hos kronofogden. Att det tagit så lång tid måste bero på att TS har gjort något formfel vid uppsägningen.

Kanske behöver lgh saneras pga skadedjur eller asbest, asbest är farliga saker ;)

• Gilla
  • Haha
Hans Johanson och 10 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske behöver lgh saneras pga skadedjur eller asbest, asbest är farliga saker ;)
OT och hypotetistk förvisso men går det att "hitta" asbest i en lägenhet och tvångsevakuera lägenheten på obestämd tid?

• Gilla
Broach och 8 till
  • Laddar…
R Ring skrev:
OT och hypotetistk förvisso men går det att "hitta" asbest i en lägenhet och tvångsevakuera lägenheten på obestämd tid?
Beror på om man har bra fantasi och är handlingskraftig.

• Gilla
intrestin och 5 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Då är det väl kronofogden man får gå genom eller om det går att få det till ett polisärende.

• Skärmdump visar personprofil, kartvy, skoadvert, batteri 35%, klockan 19:17, handlingsbart innehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
-MH- och 20 till
  • Laddar…
A Alicero skrev:
Äger en villa med 2 lägenheter som vi hyr ut. Proppskåpet är placerat i en av lägenheterna. Och i den lägenheten bor en problemfamilj som inte betalt hyra sen juni och som vi inte lyckats få ut ännu. Nu har dom börjar skruva ur propparna för den andra familjen som också bor i huset. Så de inte har el. Vad sjutton kan man göra?
Detta är en familj helt utan samvete som systematiskt flyttar runt och inte betalat hyra och bara ställer till det.
Kör jag dit och sätter i propparna tar de ur dom igen. Jag kan inte riktigt bosätta mig i deras hall och vakta skåpet.
Behöver rådgivning om vad man kan göra.😵‍💫
Har du någon aning om varför de sabbar för den andra hyresgästen? Är det för att skapa mer jobb för dig?

Övervakningskamera verklig eller attrapp?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Polisanmäl det där. Det är ju sabotage. Eller egenmäktigt förfarande. Jag vet inte men olagligt är det i alla fall. Polisen får rubricera det.

Är det porslinsproppar? Du kan knacka sönder porslinet som skyddar runt sen tar du en handske avsedd för elarbete och skruvar i dom igen. Han kommer bara röra propparna en gång till efter det.
OK, kan inte hålla mig. Sista stycket måste jag ta som ett dåligt skämt även om det kan verka frestande. Du riskerar att få en döing på halsen - du vet inte om det finns ett medfött hjärtfel t ex.

• Gilla
  • Haha
Hans Johanson och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vi har 1 sådan också 🤣🤣
Vi har också grannar som inte är riktigt kloka. Tur att de bor några hus bort så man slipper se dom

• Ledsen
Pappa1986
  • Laddar…
Hyresgäster från helvetet? Inte drabbad men har i andra sammanhang råkat ut för folk med nonexistent samvete. Man kan bli vansinnig.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Polisanmäl det där. Det är ju sabotage. Eller egenmäktigt förfarande. Jag vet inte men olagligt är det i alla fall. Polisen får rubricera det.

Är det porslinsproppar? Du kan knacka sönder porslinet som skyddar runt sen tar du en handske avsedd för elarbete och skruvar i dom igen. Han kommer bara röra propparna en gång till efter det.
Smart men tyvärr olagligt. Du ansvarar för elsäkerheten.

• Gilla
  • Haha
Hans Johanson och 2 till
  • Laddar…
P
Förjäkla tråkigt att det ska va så svårt att få packet vräkta i det här landet...

vet en bekant som hade problem med upprepade rån. butiken låg i tråkigt område. eller ja angränsade till..
bevakningskameror osv ingenting funkade

polisen haha ja det hjälper ju inte ett skit.. tröttmössor som har fullt upp att dela ut p böter och fortkörningsböter...

till sist fick han tag i en som kunde lösa problemet.. han behövde en bra knapp som stänger av alla övervakningskameror och ville ha lite högre lön...
Det fick han. dom hade bara ett rånförsök efter det och dom fick rejält med stryk och ingen har ens tänkt tanken att råna butiken sen dess

Det finns bara en sak som vissa förstår tyvärr

• Gilla
  • Haha
pmd och 24 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Tror faktsikt inte att det påverkar hanteringen hos kronofogden. Att det tagit så lång tid måste bero på att TS har gjort något formfel vid uppsägningen.
Inte nödvändigtvis.
Jag jobbar som fastighetsförvaltare och har hanterat extremt många fall av sån här karaktär. Senaste gången tog det cirka ett år att få bort aset till hyresgäst. Vanvårdad lägenhet, upprepande störningar, obetalda hyror med mera. Bara uppsägningen äter upp 3 månader, sedan ska du ha delgivningar, domstolsärenden och handräckning från Kronofogden.
Allt som oftast dyker inte HG upp till domstol och det blir en tredskodom, men dyker HG upp och motsätter sig målet kan du räkna med en ännu längre förhandling.

Problemet i detta fall var de långa ledtiderna, kunde få tider 2-3 månader framåt.

Till dig TS;
Bygg in skåpet, ordentligt. Alternativt om du har råd så lägg matningen ut till typ källarutrymme som bara du har tillgång till. Gärna med larm och plåtdörr.
Hade detta varit mitt hus så skulle jag också kontakta ditt lokala el-bolag och säga att dessa problematiska hyresgästerna har flyttat och du vill stänga strömmen till lägenheten för den är vakant. 😉

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
TCG och 9 till
  • Laddar…
Varför skruvar dom ut propparna förstår man det?

• Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.