113 666 läst · 178 svar
114k läst
178 svar
Hyresgäst som drar upp propparna
En del propphuvar har hål i sig och kan plomberas med tråd och plomb. om det räcker i ditt fall, vet jag inte, men kan vara bra att framföra som en info om avhysning om dom bryts. Tråden träs genom alla tre säkringshållare sträckt, då går det inte att lossa dom utan att plomberingen bryts. Då finns det inget tvivel som det heter i juridiken om vad som görs. det är inte helt lätt annars att bevisa något. Ta foton när plomberingen är gjord, det håller i avhysningssyfte.
Då hamnar ju TS inom lås och bom som hyresvärd med uppsåt. Har inte hyresgästen betalat hyra sen juni kommer ju inte en polisanmälan hjälpa, vad skall dom göra? Är nog fysiskt skydd och kronpelle som gäller i detta läge…Farstatjej90 skrev:Polisanmäl det där. Det är ju sabotage. Eller egenmäktigt förfarande. Jag vet inte men olagligt är det i alla fall. Polisen får rubricera det.
Är det porslinsproppar? Du kan knacka sönder porslinet som skyddar runt sen tar du en handske avsedd för elarbete och skruvar i dom igen. Han kommer bara röra propparna en gång till efter det.
Hur många grannar från helvete finns det egentligen?
Det är varmhyra på lägenheterna och all värme och el ingår i hyran.H hempularen skrev:
Detta är personer som har så mycket anmälningar, skulder och domar på sig så de bryr sig inte om de får fler på sig.
Lås och bom? Det är ju hyresgästen som saboterar propparna? TS har naturligtvis inte haft sönder några proppar.Larsa skrev:
Kollade du inte upp familjen innan de fick flytta in? När jag flyttade till min första lägenhet så var jag tvungen att påvisa att jag hade fast arbete och visa att jag var reko så jag kunde betala hyra. Detta var då en privat hyresvärd.A Alicero skrev:
Edit: Anmäl till polisen för skadegörelse och be den berörda familjen att göra det med. Skadegörelse har ju faktiskt fängelse i straffskalan.
Redigerat:
Sånt här är ju avskräckande om man funderar på att hyra ut bostad. Syntes inget på bakgrundskoll? Referenser?A Alicero skrev:
Sitter huvudsäkringarna oåtkomliga för klåfingret?
Det (juridiskt) rimliga är att dra om elen så att en lgh inte kan påverkas från en annan. Det får lösas snabbt så inte hyresgästerna som sköter sig kommer i kläm.
Och fortsätt med fogden, visst har du bett dem om avhysning?
Det (juridiskt) rimliga är att dra om elen så att en lgh inte kan påverkas från en annan. Det får lösas snabbt så inte hyresgästerna som sköter sig kommer i kläm.
Och fortsätt med fogden, visst har du bett dem om avhysning?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 960 inlägg
Det finns faktiskt bra fölk med betalningsanmärkningar, men då måste de ha ordentligt arbete samt borgen. En generell regel som faktiskt fungerar är att inte hyra ut till folk där damen har klänning som går ner till fotankeln.
du och dom andra grannarna måst bara anmäla visst det jobbigt och tar resurser som kan använda annanstans. för man får jut inte kasta utnågon vintermånaderna och underligt nog så har dom alltid flörtat insig vid diverse hjälporgan när blir allvarligt så är man själv boven i dramat...
med det är sorligt när sånna filurer har mera rättigheter än skyldigheter.. och andra sidan är en lärpeng.. enskilt skåp på utsidan med sepratdragning så endast kyl/värme/ugn får ström när hyran utblir och hyrestagarna själva ska ta el och vatten på sig när dom inleder hyresavtal med första och sista hyran och brev för tidigare hyresvärdar.. skrämmer bort många
med det är sorligt när sånna filurer har mera rättigheter än skyldigheter.. och andra sidan är en lärpeng.. enskilt skåp på utsidan med sepratdragning så endast kyl/värme/ugn får ström när hyran utblir och hyrestagarna själva ska ta el och vatten på sig när dom inleder hyresavtal med första och sista hyran och brev för tidigare hyresvärdar.. skrämmer bort många
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Hur fick de hyra där från första början? Låter ju inte direkt som problemen startade efter kontraktsskrivningen?
Moderator
· Stockholm
· 52 427 inlägg
Det är väl så att de är statistiskt överreprenterade bland bostadssökande. De blir utslängda överallt där de missköter sig. Och söker därfär oftare än andra ny bostad.L L A Axelsson skrev:
Men jag är ändå lite förvånad över att TS inte har lyckats få dem vräkta, om de slutade betala hyra för 7 - 8 månader sedan.