A
Anna_H Anna_H skrev:
Ja. Och det finns ingen anledning att tro att denna dokumentation inte finns.
Du har alltså slagit in en öppen dörr i 24 sidor.
[bild]
"Er ödmjuka tjänare Sancho Panza"
Vart är dina argument?
att jag har väldigt svårt för polismakt som aktivt agerar efter svaga misstankar och kränker personliga rättigheter är en sak.
Men det finns mycket i detta som inte stämmer med hur och vad polis får agera inom för en rannsakan.

tänk er in i en situation som TS där någon har utfärdat en husrannsakan emot erat hem kanske till och med emot er.
Och ni har ingen aning om vad saken rör sig om mer än att 6 poliser plötsligt dyker upp och sedan efter att ha fått kollat i erat hem, då först uppger att rannsakan fanns...
Men inte någon som helst information om dennes rättigheter..

ta då känslan som TS fått och den osäkerhet som denne känt.
därför ville TS skriva av sig..
Det är inte lika inför lagen och det är rättssäkert..

A
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte den blekaste aning. Det var länge sedan jag gav upp tankarna på att hitta något seriöst i denna tråd. ;)
Jag har försökt att åtminstone lägga hit lagtext samt länkar om detta.

Men när någon då ger sig på mig personligt med bilder så börjar jag mer ifrågasätta dels vad bakgrunden är med sedan även varför när argument tar slut komma med härskarteknik och påhopp är.

väderkvarn.. ett vad jag skulle tyda som troll..
Vilka seriösa och relevanta argument ni för..
Hoppas att ni känner er stolta över vad ni åstadkommit nu.

Maskintok skrev:
Men när någon då ger sig på mig personligt med bilder
Blir du verkligen stött av "jättebilden" så ber jag uppriktigt om ursäkt! Det var bara ett försök att skämta till det lite efter @Anna_Hs skämt om vem du kunde tänkas vara "jättelik".

Maskintok skrev:
Vilka seriösa och relevanta argument ni för..
Jag för??? Sist jag skrev något i denna tråd som hade med ämnet att gör var typ 15 sidor sedan i #203 den 7 mars.

Maskintok skrev:
Hoppas att ni känner er stolta över vad ni åstadkommit nu.
Vad menar du att jag åstadkommit? :thinking:

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi har väl igen etablerat att Maskintok gärna argumenterar om ett fel som med stor sannolikhet inte har begåtts eftersom myndigheter är ett rött skynke för honom.

Bara själva idén om att det eventuellt kanske möjligen kan ha begåtts ett möjligt fel är tillräckligt bevis för att alla myndigheter är fullständigt genomkorrupta.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Blir du verkligen stött av "jättebilden" så ber jag uppriktigt om ursäkt! Det var bara ett försök att skämta till det lite efter @Anna_Hs skämt om vem du kunde tänkas vara "jättelik".

Jag för??? Sist jag skrev något i denna tråd som hade med ämnet att gör var typ 15 sidor sedan i #203 den 7 mars.

Vad menar du att jag åstadkommit? :thinking:
Du la hit en bild eller hur?
Vad symboliserar den?

A
kashieda kashieda skrev:
Vi har väl igen etablerat att Maskintok gärna argumenterar om ett fel som med stor sannolikhet inte har begåtts eftersom myndigheter är ett rött skynke för honom.

Bara själva idén om att det eventuellt kanske möjligen kan ha begåtts ett möjligt fel är tillräckligt bevis för att alla myndigheter är fullständigt genomkorrupta.
Även myndigheter och tjänstemän skall följa lagar och regler..
varit med om att myndigheter aktivt trakasserat och utövat hot utan mandat?
Det finns många såna fall i Sverige och fler blir det för varje dag.
därför är det viktigt att den enskilde individen har och får sina rättigheter samt skyldigheter klargjorda.
Annars uppstår rättsosäkerhet och myndighetsöversitteri.
Så ska vi inte ha det i detta landet, eller hur?

har du varit förskonad från detta, grattis.
Dock kan inte jag säga samma sak och vet många andra som blivit utsatta..

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Du la hit en bild eller hur? Vad symboliserar den?
Svaret på den frågan framgår väl i den text du citerar? Men jag kan skriva det igen:

"Det var bara ett försök att skämta till det lite efter @Anna_Hs skämt om vem du kunde tänkas vara "jättelik"."

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Svaret på den frågan framgår väl i den text du citerar? Men jag kan skriva det igen:

"Det var bara ett försök att skämta till det lite efter @Anna_Hs skämt om vem du kunde tänkas vara "jättelik"."
skämta på, det uppskattas.
(y)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
läst lagtexen om husrannsakan?
Läst lagtexten om förundersökning?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Det skall finnas protokoll över genomförandet samt skapandet av en husrannsakan..
Eftersom det inte genomfördes någon husrannsakan så behövdes det heller inte föras något protokoll över genomförandet. Det var i själva verket omöjligt eftersom det inte går att protokollföra något som inte har skett.

Beslutet om husrannsakan behövde förstås dokumenteras, och troligen gjordes det också eftersom de flesta poliser är noga med dokumentation. Men grundläggande i den här diskussionen är att vi inte vet något om det eller om många andra detaljer i ärendet.

Maskintok skrev:
Så jo har någon fattat ett aktivt beslut att undvika ett protokoll så brister det i redovisningen och det kan riskera att det får konsekvenser i rättsal. samt att vederbörande som blivit utsatt inte har sina rättigheter från staten beaktade.
Vad vet du om vilken dokumentation som har gjorts i det här fallet?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Eftersom det inte genomfördes någon husrannsakan så behövdes det heller inte föras något protokoll över genomförandet. Det var i själva verket omöjligt eftersom det inte går att protokollföra något som inte har skett.

Beslutet om husrannsakan behövde förstås dokumenteras, och troligen gjordes det också eftersom de flesta poliser är noga med dokumentation. Men grundläggande i den här diskussionen är att vi inte vet något om det eller om många andra detaljer i ärendet.

Vad vet du om vilken dokumentation som har gjorts i det här fallet?
JO har kritiserat den svenska polisen för brister i sin dokumentation..
Och flertalet gånger i just detta med husrannsakan.. Så nä de är inte duktiga, de är dåliga på att värna om rättssäkerhet och individuella rättigheter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
JO har kritiserat den svenska polisen för brister i sin dokumentation..
I det här fallet?
Vi kanske ska hålla oss till de fakta vi känner till i TS fall?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
I det här fallet?
Vi kanske ska hålla oss till de fakta vi känner till i TS fall?
rent allmänt.

F
Sittställning Forlowt skrev:
Du måste vara ett perfekt exemplar.

Alla kan begå misstag och tappa något eller ha sönder ...huruvida någon tappar och är omogen eller ej spelar väl mindre roll
Det kanske t.ex. beror på hur ofta "någon" tappar eller har sönder nåt och hur mycket denne "någon" bryr sig..? :thinking:

• Gilla
1
  • Laddar…
F
Anna_H Anna_H skrev:
Men kära, lilla vän, att utfärda ett beslut om husrannsakan är samma sak som att dokumentera.

Därefter ska det skrivas ett protokoll om genomförandet OM den genomförs. men den här husrannsakan genomfördes aldrig, då polis på plats uppenbarligen insåg att anmälaren kraftigt överdrivit. Att de valt att inte genomföra husrannsakan utan istället bara pratat med de boende och bildat sig en uppfattning om att det inte förelåg något brott är helt garanterat dokumenterat och anmälan avskriven.

Och telefonen är återlämnad, av upphittaren, som förhoppningsvis lärt sig en läxa.
.."helt garanterat dokumenterat"...??:thinking:

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.