D09 skrev:
Ska det vara så?
Det är säkert riktigt. Det finns lite olika metoder för att montera "tändhatten". Vissa är gängade in i tändkabeln och andra kan man skruva ut en spetsig skruv från "tändstiftssidan". Kan säkert finnas andra varianter också. Jag vet tyvärr inte hur det är på din såg men du klurar säkert ut det.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drog loss den gamla, kommer bli en rolig historia o få tillbaka den ha ha
 
Ser du om du har någon "skruv" om du tittar från det håll du stoppar i stiftet. "Skruven" är i så fall den del där "stiftgängan" trycks in. Det ser ut som om en vass pigg gått in i den gamla kabeln.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så satt den gamla :/
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Är det vanligt att man får betala leveransen av detaljen till återförsäljaren?

Fick pris på 688 ink moms, fakturan hade 688 exkl moms + transportkostnad på 100kr exkl moms.
Varan plockade jag upp i deras butik... Tröttsamt sen så fick man tyvärr vänta 15 min på att få hjälp, det satt en kille vid datorn precis innanför dörren som inte ens vände sig om för att hälsa. Till slut kom hans kollega in och hjälpte till. Undrar om den andra killen ens jobbade där med tanke på servicen.
 
Det har aldrig hänt mig. Eller, inte vad jag vet eftersom jag får ju ett pris att betala för saken och det specas aldrig frakt. Oftast är det saker från ställen de ändå beställer saker från regelbundet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Är bakslagsskyddet indraget ordentligt? Kanske en skitsak, men jag har inte läst något om det.

Är ju konstigt att det inte händer någonting alls..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ichgary skrev:
Är bakslagsskyddet indraget ordentligt? Kanske en skitsak, men jag har inte läst något om det.

Är ju konstigt att det inte händer någonting alls..
Ja, det ska fungera iaf :)
 
Ett vanligt fel som jag haft många gånger på Husqvarna och Jonsered är att det blir sprickor i bränsleslangen när sågen varit oanvänd under långa perioder. Då klarar den inte av att suga bränsle utan drar luft istället.
Titta i springan mellan tanken och vevhuset, där det kan röra sig för avvibrering av handtaget. Slangen kostar ca 65 kr och är lite pillig att byta. mata ner den nya slangen från förgasarsidan, använd en näbbtång i tidigare nämnd springa för att fortsätta mata ner den i tanken. En spottloska på slangen ger bättre glid. ;-) Genom tanklocket får man dra i slangen med en lång näbbtång eller en vass stål-krok (typ tandläkarverktyg) Om man punkterat yttersta delen av slangen med kroken klipper man bort den innan man sätter dit filtret.

En annan viktig sak är att använda rätt startteknik om det inte är något fel på sågen. Dra med choke tills första puffen, skjut in choken och dra igen utan att röra gasen, om den inte startar på några ryck eller om den tänder men stannar igen, så drar man ut choken igen, men skjut alltid in choken efter första antydan till tändning. På det sättet slipper man få sågen sur och de brukar alltid starta på det sättet om inget annat är fel.
 
  • Gilla
LLLVäxjö och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Är det vanligt att man får betala leveransen av detaljen till återförsäljaren?

Fick pris på 688 ink moms, fakturan hade 688 exkl moms + transportkostnad på 100kr exkl moms.
Varan plockade jag upp i deras butik... Tröttsamt sen så fick man tyvärr vänta 15 min på att få hjälp, det satt en kille vid datorn precis innanför dörren som inte ens vände sig om för att hälsa. Till slut kom hans kollega in och hjälpte till. Undrar om den andra killen ens jobbade där med tanke på servicen.
Lite väl gnidet, om det inte var extrabeställning.

Normalt har man som ÅF en fraktfri leverans/vecka, där brukar man få med det mesta.

Sedan finns det ett gäng alternativ för den som behöver grejer snabbare, men då tar vi ut samma avgift från kunden som Husqvarna tar av oss. t.ex. går det att få sakerna till innan 09.00 dagen efter för (har jag för mig) 400+moms.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
är väl som en liten skruv i tändhatten så prova att skruva lös den gamla
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Nonkan skrev:
Lite väl gnidet, om det inte var extrabeställning.

Normalt har man som ÅF en fraktfri leverans/vecka, där brukar man få med det mesta.

Sedan finns det ett gäng alternativ för den som behöver grejer snabbare, men då tar vi ut samma avgift från kunden som Husqvarna tar av oss. t.ex. går det att få sakerna till innan 09.00 dagen efter för (har jag för mig) 400+moms.
Nja, vet inte var gränsen går, fick ett pris i början av förra veckan... Eller var det förr förra :/ sen har det iofs varit midsommar, torsdagen hade dom också stängt.. Bad dom bara att ta hem den, ingen begärd express etc

Står "lev bil till kund" , Troligtvis bara blivit fel på fakturan hoppas jag. :) Får nog svar imorgon.
Jag kan ju ha fått fel uppgifter när jag beställde också, dvs uppgifterna som dom skrev till mig var exl moms men personen läste fel och gav mig fel pris. Då är det ju inget konstigt tycker jag, fel gör alla.

Inget fel på dom i övrigt, dom fick ju fram grejorna och har varit bra på tel osv :)
 
D09
nino skrev:
är väl som en liten skruv i tändhatten så prova att skruva lös den gamla
Ska kolla lite noggrannare så fort jag kan smita förbi sambon ;) men får uppfattningen av att det är en fjäder i, som länken till skogsforum.
 
D09
Nu är tändspolen bytt men ingen start för det :/

Det var inte så bökigt ändå :)

ImageUploadedByByggahus.se1372104522.870636.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104549.598877.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104582.318100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104616.028704.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104674.901418.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104688.225200.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1372104706.121100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.