D09
D09 skrev:
Ha ha lugnt ;)

Hoppas hinna komma loss / smita ikväll o kolla till sågen, förhoppningsvis så har nya stiftet kommit på posten också :) så man kan utesluta det :)
ImageUploadedByByggahus.se1371008633.277439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


He he kunde inte vänta, tur som en tok sa du ;)

Spelade på Lotto igår med, hoppas turen håller i sig he he
 
Klassiskt sätt att kolla status på spole, bryt bort den yttre elektroden på ett fungerande stift. Blir det gnista med detta stift orkar systemet med att skapa gnista även under kompressionsfasen. Praktiserades livligt i 15-års åldern...
 
  • Gilla
rca1959 och 1 till
  • Laddar…
357xp användes i Texas Chain Saw Massacre kan jag meddela
(om jag inte uppfattat ngt fel på skogsforum.se - det finns en tråd
om det där), så det är som sagt en ordentligt fin såg ... .
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
palbin skrev:
357xp användes i Texas Chain Saw Massacre kan jag meddela
(om jag inte uppfattat ngt fel på skogsforum.se - det finns en tråd
om det där), så det är som sagt en ordentligt fin såg ... .
Där var det inga driftstopp om jag minns rätt ;)
 
Just de - här är tråden om det

http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=2995

Såg att du startat en tråd där - MKT KLOKT - gubbsen där
verkar tydligen tro lite på stiftet - så jag hade kanske fel :)
- det vet mkt mer än jag - men har nog sällan finare sågar
- mkt bra i vart fall om det får din såg att starta :) ... .

Tala gärna om vad som händer ... .
 
D09
Ja just det, här e länken till den tråden :)

http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=16970

Trodde jag skulle fått stiftet idag på posten men ack :( så jag har inte testat så mycket, förutom att jag jämförde stiften imorses he he
 
D09
Fick stiftet idag. Ingen start. En blå gnista däremot.

Får en känsla av att det är något skumt med soppa in i förgasare, jag koppla på en spruta på vad jag iaf tror är ingående bränslerör till förgasaren.

Borde man inte kunna tömma soppan där ? Blir stopp när jag trycker. ImageUploadedByByggahus.se1371150852.155861.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Lillmalen skrev:
Klassiskt sätt att kolla status på spole, bryt bort den yttre elektroden på ett fungerande stift. Blir det gnista med detta stift orkar systemet med att skapa gnista även under kompressionsfasen. Praktiserades livligt i 15-års åldern...
ImageUploadedByByggahus.se1371151108.218433.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testade med gamla stiftet, fick gnista :)
 
ullberg
Nja, när du fyller så pass mycket att flottören (eller om det är någon motsvarande princip i en motorsåg) i förgasaren flyter upp stängs inloppet, så det ska bli stopp så småningom.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Funkar det om man kastar sågen i väggen tro? ;)
 
  • Gilla
Jeppson
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Nja, när du fyller så pass mycket att flottören (eller om det är någon motsvarande princip i en motorsåg) i förgasaren flyter upp stängs inloppet, så det ska bli stopp så småningom.
Ha ha så sant, ibland har man stämplat ut ;)
 
ullberg
D09 skrev:
Funkar det om man kastar sågen i väggen tro? ;)
Ehh, då föreslår jag att du kastar den till mig istället så skickar jag tillbaka min 435 som funkar utmärkt, och är ett par år nyare. En 357 xpg är på tok för fin för en vägg.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Ehh, då föreslår jag att du kastar den till mig istället så skickar jag tillbaka min 435 som funkar utmärkt, och är ett par år nyare. En 357 xpg är på tok för fin för en vägg.
Ha ha skulle funka fint, tills farsan får reda på det... Då lär din utbytes 435:a vara förknippad med motorsågsmassakern i framtiden ;)
 
Prova att spruta in lite bensin direkt genom tändstiftshålet för att testa om den tänder till på det. Förgasaren har ingen flottör utan ett membran som fungerar som bränslepump. Hade den flottör skulle den inte funka om du vänder den upp och ner tex.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mordellio skrev:
Prova att spruta in lite bensin direkt genom tändstiftshålet för att testa om den tänder till på det. Förgasaren har ingen flottör utan ett membran som fungerar som bränslepump. Hade den flottör skulle den inte funka om du vänder den upp och ner tex.
Hur mycket ungefär tror du man ska spruta in? Jag gav en liten dusch innan den vägen men hände inget
 
  • Gilla
jas39
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.