A anders.ostling skrev:
Jag har lite inside information ang detta. Det var tydligen hans pappa som kom på kant med byggmästaren. Teorin är att han var där och lade sin näsa i blöt lite för mycket, ända tills det exploderade och han helt enkelt lämnade.
Starta en tråd på Flashback!

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Det nämndes i programmet att de besökte en "inredningsarkitekt" i Polen. Billigt byggmaterial har man ju hört att folk köper från Polen, men här fick jag intrycket av nån slags entreprenadlösning med inredningsarkitekt, materialleverans och platsbyggnad. Var kan man hitta mer info om sådana tjänster?

A anders.ostling skrev:
Jag har lite inside information ang detta. Det var tydligen hans pappa som kom på kant med byggmästaren. Teorin är att han var där och lade sin näsa i blöt lite för mycket, ända tills det exploderade och han helt enkelt lämnade.
Inte hans pappa. Hennes pappa. De bor i en husvagn jämte. Hennes pappa ägde tomten.

Fint läge vid Ringenäs golfklubb. Vi för väl se om husdrömmar kollar upp om träfasaden får en lite mer rödare ton. Gert vill ju endast ha cortenstål, om jag kommer ihåg rätt. Häftigt hus är det.

A anders.ostling skrev:
Nej hennes pappa köpte tomten och Daniels pappa var inte involverad i detta då de bor i Ljungby.

Hej,

Tänkte kapa tråden hoppas det är OK, håller på att slutföra bygget och behöver lite support hur jag ska lösa några detaljer i duschen och bastun. Vi kommer har spiraltrappa i varmvalsadplåt betongbadkar och ett ribbtak som matchar med bastun. Men har några "problem" som jag hoppas kunna få hjälp med:

Moderna bastu- och duschutrymmen med vertikala träribbor och inbyggd belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte köra ribbor i bastun, taket och duschen, men behöver lite input gällande:
- Vad hade ni valt för material bakom ribborna i bastun? Funderar på WBP Plywood som jag målar svart med bastu vax.
- Duschen - Hur löser jag tätskiktet och hur fäster jag ribborna smidigast?

Har noterat att det är mycket spekulationer och kan tycka det är tråkigt när det inte handlar om hus- / byggfrågor utan påhopp från tex. @Dan_Johansson. Om det är någon som har några frågor hur vi tänkte när vi designade huset, material val etc. ställ då en fråga.

Huset börjar bli klart, men vi har fortfarande en hel del kvar tanken är att lägga i en sista växel och slutföra allt inom kort, fasaden, carport, uterum, bastu etc.

Hoppas att det är någon som läser och kan ge mig lite värdefull input.

Tack på förhand // D

S SalleSongo skrev:
Hej,

Tänkte kapa tråden hoppas det är OK, håller på att slutföra bygget och behöver lite support hur jag ska lösa några detaljer i duschen och bastun. Vi kommer har spiraltrappa i varmvalsadplåt betongbadkar och ett ribbtak som matchar med bastun. Men har några "problem" som jag hoppas kunna få hjälp med:

[bild]

Tänkte köra ribbor i bastun, taket och duschen, men behöver lite input gällande:
- Vad hade ni valt för material bakom ribborna i bastun? Funderar på WBP Plywood som jag målar svart med bastu vax.
- Duschen - Hur löser jag tätskiktet och hur fäster jag ribborna smidigast?

Har noterat att det är mycket spekulationer och kan tycka det är tråkigt när det inte handlar om hus- / byggfrågor utan påhopp från tex. @Dan_Johansson. Om det är någon som har några frågor hur vi tänkte när vi designade huset, material val etc. ställ då en fråga.

Huset börjar bli klart, men vi har fortfarande en hel del kvar tanken är att lägga i en sista växel och slutföra allt inom kort, fasaden, carport, uterum, bastu etc.

Hoppas att det är någon som läser och kan ge mig lite värdefull input.

Tack på förhand // D
Tack för tagginingen, och att du tycker trådar utan påhopp från mig är tråkiga... Tyvärr kan jag inte hoppa på folk överallt, men om det är något speciellt område/delforum där det behövs lite fler påhopp kan du väl säga till?

Träribbor i duschen låter svårstädat, men jag hade nog kört på någon snygg våtrumsmatta bakom...

• Gilla
  • Haha
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.