32 052 läst · 107 svar
32k läst
107 svar
Husdrömmar: Makeover av ett 50-talshus med 70-tals tillbyggnad
Ja det var lite märkligt när mannen som är plattsättare inte renoverade badrummet ordentligt utan det kändes hela tiden som det var för att sälja.A aleica skrev:Behållningen av detta avsnitt var besöket i byggnadsminnesförklarade huset, samt damen som hade ägt huset innan som stormade in och förfasade sig över den utrivna originalparketten
Kändes mest som frun i huset ville få lite smygreklam för sin inredningsverksamhet (lätt att googla fram på förnamn + bostadsord + inredningsarkitekt). Att hon kallar sig inredningsarkitekt är en skymf mot alla SIR-arkitekter..
Samma med möblemanget, skrek inrednings tidning om allt.
Det känns lite som ett skolexempel där man inte brytt sig om huset utan bara vill få ut maximal vinst. Hoppas det här är sista gången man tar med ett sådant här par. Det här var nog hela seriens sämsta renovering.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Min första tanke då vi fick veta att detta var deras 3:e hus (och vad dom jobbade med) var att detta blir en renovering för att sälja snabbt och casha in lite pengar. Samtidigt som det ger lite gratisreklam för deras firmor...
Precis min tanke. En timme i SVT slår nog Hemnet alla dagar i veckan, vad det gäller reklamvärde.A Autodidak1 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Ja, och motiveringen var att kalkstenen skulle slita på utemöblerna,Stefan N skrev:
vilka fick stå och vicka på det ojämna underlaget
Vi har själva 4 "uteplatser" i olika vind- och sollägen, samtliga är på grus eller gräs,
och vi har inte en centimeter trätrall ute.
Oj vad det sliter på trädgårdsmöblerna
Ja det antyddes ju på slutet att huset skulle säljas.A Autodidak1 skrev:
Någon här som kan hitta det på hemnet eller booli som till salu eller sålt?
Har alla gnällspikar samlats i samma tråd.
Sålt? Kanske, kanske inte.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-mellbystrand-laholms-kommun-fasanvagen-57-14356476
Stickan
Sålt? Kanske, kanske inte.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-mellbystrand-laholms-kommun-fasanvagen-57-14356476
Stickan
Allvetare
· Västra götaland
· 9 423 inlägg
Så de köpte för 2,9 och försökte sälja för 4,35?
Nu har jag inte sett programmet, än, men lite väl om det bara handlar om ytskikt eller?
Edit: å andra sidan verkar läget ganska bra?
Nu har jag inte sett programmet, än, men lite väl om det bara handlar om ytskikt eller?
Edit: å andra sidan verkar läget ganska bra?