Mazen Mazen skrev:
Sittmöbeln i hallen är från Maze tex.
Tar man inte möbler från de hus man har? Vad kostar det att möblera ett helt hus?

V
N NOP skrev:
Tar man inte möbler från de hus man har? Vad kostar det att möblera ett helt hus?
Hur långt är ett snöre?

A andrejen skrev:
Lät väll befintligt tätskikt vara och ”putsade” på befintligt ytskikt om jag tolkade det hela rätt.
Tyckte han sade att han inte ville förstöra det befintliga... från 70-talet :thinking:. Tror snarare att han inte ville pilla i väggarna... svt skulle ta betalt för reklamen de gjorde!

Stefan N Stefan N skrev:
Uteplatsen vart ju rena katastrofen, täcka över den fina ölandsstenen med ett skitfult trädäck.:cry:
Ja det blev inte snyggare men det var en katastrof innan också.

A andrejen skrev:
Lät väll befintligt tätskikt vara och ”putsade” på befintligt ytskikt om jag tolkade det hela rätt.
Man såg ju nytt tätskikt i duschen så undrar hur dom gjorde övergången från nytt och gammalt tätskikt.

• Gilla
thomas_7
  • Laddar…
R
V Valen1 skrev:
Hur långt är ett snöre?
Dubbelt så långt som ett halvt snöre.

A aleica skrev:
Behållningen av detta avsnitt var besöket i byggnadsminnesförklarade huset, samt damen som hade ägt huset innan som stormade in och förfasade sig över den utrivna originalparketten :crysmile:
Kändes mest som frun i huset ville få lite smygreklam för sin inredningsverksamhet (lätt att googla fram på förnamn + bostadsord + inredningsarkitekt). Att hon kallar sig inredningsarkitekt är en skymf mot alla SIR-arkitekter..
Ja det var lite märkligt när mannen som är plattsättare inte renoverade badrummet ordentligt utan det kändes hela tiden som det var för att sälja.
Samma med möblemanget, skrek inrednings tidning om allt.

• Gilla
hippiefarsan och 3 till
  • Laddar…
S
Hemsk renovering om ni frågar mig.

• Gilla
hippiefarsan och 9 till
  • Laddar…
Det känns lite som ett skolexempel där man inte brytt sig om huset utan bara vill få ut maximal vinst. Hoppas det här är sista gången man tar med ett sådant här par. Det här var nog hela seriens sämsta renovering.

• Gilla
hippiefarsan och 13 till
  • Laddar…
Min första tanke då vi fick veta att detta var deras 3:e hus (och vad dom jobbade med) var att detta blir en renovering för att sälja snabbt och casha in lite pengar. Samtidigt som det ger lite gratisreklam för deras firmor...

• Gilla
Emmenstein och 5 till
  • Laddar…
A Autodidak1 skrev:
Min första tanke då vi fick veta att detta var deras 3:e hus (och vad dom jobbade med) var att detta blir en renovering för att sälja snabbt och casha in lite pengar. Samtidigt som det ger lite gratisreklam för deras firmor...
Precis min tanke. En timme i SVT slår nog Hemnet alla dagar i veckan, vad det gäller reklamvärde.

• Gilla
Emmenstein och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Uteplatsen vart ju rena katastrofen, täcka över den fina ölandsstenen med ett skitfult trädäck.:cry:
Ja, och motiveringen var att kalkstenen skulle slita på utemöblerna,
vilka fick stå och vicka på det ojämna underlaget :confused:

Vi har själva 4 "uteplatser" i olika vind- och sollägen, samtliga är på grus eller gräs,
och vi har inte en centimeter trätrall ute.
Oj vad det sliter på trädgårdsmöblerna :rofl:

A Autodidak1 skrev:
in första tanke då vi fick veta att detta var deras 3:e hus (och vad dom jobbade med) var att detta blir en renovering för att sälja snabbt och casha in lite pengar.
Ja det antyddes ju på slutet att huset skulle säljas.
Någon här som kan hitta det på hemnet eller booli som till salu eller sålt?

• Haha
NOP
  • Laddar…
C
Stickan56 Stickan56 skrev:
Har alla gnällspikar samlats i samma tråd.

Sålt? Kanske, kanske inte.
[länk]

Stickan
Inget efter det såldes dec 2017
https://www.booli.se/bostad/2058577

Så de köpte för 2,9 och försökte sälja för 4,35?

Nu har jag inte sett programmet, än, men lite väl om det bara handlar om ytskikt eller?

Edit: å andra sidan verkar läget ganska bra?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.