7 031 läst · 98 svar
7k läst
98 svar
Husbyggandet går kraftigt nedåt i landet
Jo precis och det svarade jag på tidigare i tråden, vi älskar vårt skattetryck så då är det ju skit man får ta.F fribygg skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 215 inlägg
Om inte jobbet står för det så finns det något som heter övernattningslägenhet. Det talas ju nu om att det ska tillåtas byggas lägenheter utan kök och det är ju bland annat för sånt här.13th Marine skrev:
Majoriteten av de röstberättigadeF fribygg skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 215 inlägg
Men innebär det inte att det behövs fler bostäder?RoTe skrev:
Men visst, det borde bli mindre tryck på småhusen i närheten av storstäderna.
Övernattningslägenhet i storstan kostar ju mer än ett begagnat hus på landsbygdenRoTe skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 215 inlägg
Sökte på hemnet stockholm under 1 MSEk (dvs 995 000 kr)RoTe skrev:
Solna 17 m2
Nacka 18 m2
Kungsholmen 13 m2 (Garage!)
Rinkeby 22m2 (nyproduktion hög avgift utsatt område)
Jakobsberg 23 m2
Inte onödigt stort direkt, det blir ett rum med inbyggt pentry plus minibadrum.
Slår BOA 11kvm fel så är det inte mycket kvar!P Pin skrev:
Ser inte poängen med att bo så stort om man ändå bara ska sova där. Dessutom som jag sa så delar man. Har haft kollegor förut som gjort så utan problem på en knegarlön så jag förstår inte vart du vill komma med din argumentation.P Pin skrev:
Finns det ännu mindre övernattningslägenheter än 17 m2?RoTe skrev:
Min poäng är att istället för två bostäder och resor från landsbygden varje vecka kan man köpa en bostad ganska nära.finns inte ens kök ökar matkontot också.
Men det kanske inte är en ekonomisk fråga.
Om saker inte finns men behövs har människan en förmåga att fixa dessa. Alla trivs inte i och kring storstäder samtidigt som jobben knappt existerar i glesbygden. Dock är ju det mesta en ekonomisk fråga, det är därför vi har läkare tjänstlediga för att bygga på sitt hus istället för att se till att korta ner vårdköer osv.P Pin skrev: