Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S soffbord skrev:
[bild]
Här bakom buskar har mitt fönster, ni ser lite av taket.
Men då står väl husbilen ganska normalt parkerad på en uppfart?

• Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
K KeckeA skrev:
Ja.
Kan inte husbilen stå där då?

K
K Kane skrev:
Kan inte husbilen stå där då?
Det har den gjort i år

K KeckeA skrev:
Jag vill bara påpeka att det här fotot är gammalt. Det visar inte vart husbilen stod parkerad i år. Det visar inte heller rätt husbil utan en mina föräldrar sålde för 2 år sen.
Ja ,grannen har större husbil nu än den i bilden. Ja, grannen växlade husbilen med personbil på parkeringen. Husbilsvägg kom ca 2 meter längre bort.

Man äger inte sin utsikt, köp sjötomt om du vill se sjön. Hoppas grannen planterar en hög häck.

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
Lulaua Lulaua skrev:
Man äger inte sin utsikt, köp sjötomt om du vill se sjön. Hoppas grannen planterar en hög häck.
Vi är en samfällighet och ordningsreglerna står att man får inte skymma eller skugga.

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
S soffbord skrev:
Vi är en samfällighet och ordningsreglerna står att man får inte skymma eller skugga.
Så exakt var ska husbilen parkeras på TS tomt tycker du?
Kan du lägga upp en skiss över era tomter där hus, träd, buskar mm finns med och vart sjön är samt var husbilen stod i år och var du skulle vilja att den står?

Om husbilen ställs där du vill att den ska ställas, kommer (sjö)utsikten att försämrad för någon? I så fall för vem? I så fall är det okay för den personen?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Ok, då kan husbilen stå så att utsikten från fönstret är opåverkad. Eftersom det inte är förbjudet att ha och parkera husbil återstår en fråga till soffkudden - är den placeringen från i somras som lämnar fönstret fritt den minst störande för dig? Ja eller nej?

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Jag köpte en sjötomt 1996, jag köpte inte en sjötomt med husbil. Men vi kan sluta med den här ämnet. Jag har ju sickat bilder till Mark- och Miljödomstolen idag. Jag får fundera med dom istället.

S soffbord skrev:
Ok, ny info. Finns de reglerna nedskrivna och kan du lägga upp en bild?

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
Ok, ny info. Finns de reglerna nedskrivna och kan du lägga upp en bild?
Ja, det var även ny info för mig men jag misstänker att det handlar om rådet vi fick att plantera en hög häck ... och inte husbilen ... eller hur?

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Popcornkärna som just poppat med synliga fluffiga vita delar och gyllene mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Kickan42 och 12 till
  • Laddar…
Låter som att den sista livlinan är ordningsreglerna. Finns de får bilen nog flyttas. Om inte får soffkudden nöja sig med utsikten från fönstret. Svårt att göra alla nöjda.

Sedan är det väl varken köpt eller sjötomt, utan arrenderad tomt rätt nära en sjö?

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
K
Säkert inte ett dugg skalenlig men så här har husbilen stått parkerad i år. Den röda rektangeln är alltså husbilen.

Soffbord bor i huset överst på bilden. Min pappa i det ”högra” huset. Sjöutsikten som diskuteras är ”gluggen” mellan de två husen. Längst ner i bild syns en del av stranden, sen kommer resten av sjön.

Satellitbild över fastigheter med markerad husbil, husen, soffbord, och sjöutsikt mellan husen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
K KeckeA skrev:
Säkert inte ett dugg skalenlig men så här har husbilen stått parkerad i år. Den röda rektangeln är alltså husbilen.
[media]
Och vem bor var?

Edit: och var är fönstret med sjöutsikten, och var är sjön?

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.