Status
Inte öppen för fler kommentarer.
jag kan bara säga att grannen har fått lov från Mark-och Miljödomstolen stå framför min enda fönster ut mot sjön. Grannen har nog 6 eller 7 fönster mot sjön. Grannen kan vara nöjd.
 
Men du kan väl svara på frågan. Om du får tillbaka utsikten från ditt fönster - är det ok då?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
S soffbord skrev:
jag kan bara säga att grannen har fått lov från Mark-och Miljödomstolen stå framför min enda fönster ut mot sjön. Grannen har nog 6 eller 7 fönster mot sjön. Grannen kan vara nöjd.
Men om den står som på bilden ovan, funkar inte det?
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Jag kan sicka en bild imorgon från min fönster inifrån och utifrån från min gård. Det bli så roligt och bra.
Hep Hep skrev:
Låter som att den sista livlinan är ordningsreglerna. Finns de får bilen nog flyttas. Om inte får soffkudden nöja sig med utsikten från fönstret. Svårt att göra alla nöjda.

Sedan är det väl varken köpt eller sjötomt, utan arrenderad tomt rätt nära en sjö?
Rätt.
 
@KeckeA redigera bort nedersta delen av bilden
 
  • Gilla
KeckeA
  • Laddar…
K
Demmpa Demmpa skrev:
@KeckeA redigera bort nedersta delen av bilden
Tack
 
K KeckeA skrev:
Tack
Varsågod, bra att du fattade utan att jag avslöjade för mycket.

Jag ser inga hinder för sjöutsikt från grannens fönster om husbilen står där du ritade röda rektangeln, alltså där husbilen stod nu i sommar.
Då har jag ändå kollat på större kartbild
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
S soffbord skrev:
[bild]
Här bakom buskar har mitt fönster, ni ser lite av taket.
Vems är den gula båten?
Vems är buskarna som skymmer ditt hus?
Var kör du in på din tomt? Är det precis bakom husbilen eller är det ”där du står”?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vems är den gula båten?
Vems är buskarna som skymmer ditt hus?
Var kör du in på din tomt? Är det precis bakom husbilen eller är det ”där du står”?
Gula båten ägs av grannen bredvid och häggen hör till den grannen. Den har förr i tiden också varit låg så jag såg hela sjön därifrån. Vi kör in precis bakom husbilen.
Det jag tycker här är konstigt att nästan alla är arga på mig. Jag berättar här att ni kan parkera eran husbilar framför grannens fönster lagligt. oavsett om det ar grannens enda fönster eller inte Sen att den här grannen försöker hävda sinn rätt att se ut genom sitt fönstret ,så då blir ni arga också. Min granne har fått rätten att parkera sin husbil framför min enda fönster ut mot sjön. Att grannen har flyttat husbilens plats halva den här sommaren 2 meter, förbjuder inte lagen honom att att parkera bilen nästa sommar igen framför min fönster. Han har fortfarande rätt att parkera framför mitt fönstret och framför min uteplats enligt lagen. Har ni förstått vad jag menar.
 
Jag har försökt med min agerande få lagen bli ändrat så att man får fortfarande parkera vid grannens tomtgräns, om det än är nära grannens bostad men att inte få parkera framför grannens fönster. Sunda bondförnuftet säger till många att så gör man inte oavsett lagen, men alla vet inte vad sund bondförnuft är.
 
S soffbord skrev:
Min granne har fått rätten att parkera sin husbil framför min enda fönster ut mot sjön /.../, förbjuder inte lagen honom att att parkera bilen nästa sommar igen framför min fönster.
Du har ju redan fått svar på det här i domstol; på vad sätt tror du att någon här skulle kunna ge dig ett annat svar utan att det är rent hittepå?

Grannen har helt enkelt laglig rätt att ha husbilen där, det är prövat och konstaterat. Du kan absolut få medhåll från vissa och sympati för ännu fler, men det betyder just inget i sak.
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
S soffbord skrev:
Jag har försökt med min agerande få lagen bli ändrat så att man får fortfarande parkera vid grannens tomtgräns, om det än är nära grannens bostad men att inte få parkera framför grannens fönster. Sunda bondförnuftet säger till många att så gör man inte oavsett lagen, men alla vet inte vad sund bondförnuft är.
Jag tror ingen här är arg på dig som person, jag själv blir lite ledsen när jag läser tråden vetandes att minst en deltagare i den fick gå ur tiden med den här konflikten fortfarande levande...:cry:
 
  • Gilla
  • Ledsen
Spartryck och 8 till
  • Laddar…
Det framgår med all tydlighet att grannen har rätt att parkera, att de har försökt justera så det ska passa bättre och att ni inte har någon sjötomt! Grannen har sjötomt, inte ni! Det är bara bonus om ni kan se lite av sjön! Så lägg ner och försök kom över det!
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du har ju redan fått svar på det här i domstol; på vad sätt tror du att någon här skulle kunna ge dig ett annat svar utan att det är rent hittepå?

Grannen har helt enkelt laglig rätt att ha husbilen där, det är prövat och konstaterat. Du kan absolut få medhåll från vissa och sympati för ännu fler, men det betyder just inget i sak.
Det finns flera instanser att överklaga efter Mark-.och Miljödomstolen. Jag tror inte att den här lagen från 2017 har varit på någon högre instans än. Det är nog inte många husvagns ägare här i Sverige som absolut vill störa sin grannens utsikt genom fönstret och att man brukar komma överens.
 
S swirve skrev:
Det framgår med all tydlighet att grannen har rätt att parkera, att de har försökt justera så det ska passa bättre och att ni inte har någon sjötomt! Grannen har sjötomt, inte ni! Det är bara bonus om ni kan se lite av sjön! Så lägg ner och försök kom över det!
Den bonusen vill jag gärna se också. Det skulle du vilja också:mad:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.