86 774 läst · 335 svar
87k läst
335 svar
Husbilsparkering på egen tomt
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 849 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 849 inlägg
Prata med varandra, tror att ni löser detta med lite god vilja. Tror också att detta löser sig inom kort, jag har en bra känsla av att din granne vill lösa detta också så att ni båda blir nöjda!S soffbord skrev:
Redigerat:
Har du pratat med barnen som äger husbilen? De är ju yngre och kanske förstår bättre. Visa gärna bilden som ligger med i tråden.
Grannen har begärt alla mina handlingar från Länsstyrelsen så nog har dom sett alla bilderna. Det var Länsstyrelsen som gav beskedet förra hösten att kommunens Byggnadsnämnd ska göra ny tillsyn om husbilen. Men grannen sickade samma dag överlagande till Mark-och Miljödomstolen om Länsstyrelsens beslut. Så allting har bara sått stilla tills jag fick min dom.P Parkeringsvakten skrev:
Hej Soffbord, Forsåkers dotter här ...
Så du tycker att rockaden min pappa gjorde i somras, då han ställde husbilen så att den inte längre skymmer utsikten över sjön utan istället skymmer utsikten av en husvägg, inte var bra?
---
För övrigt så ägs inte husbilen av barnen men däremot har jag lånat den ca 1 vecka om året.
Så du tycker att rockaden min pappa gjorde i somras, då han ställde husbilen så att den inte längre skymmer utsikten över sjön utan istället skymmer utsikten av en husvägg, inte var bra?
---
För övrigt så ägs inte husbilen av barnen men däremot har jag lånat den ca 1 vecka om året.
Oj det blir väldigt bra med återkoppling i denna tråden
Kan ni inte stanna kvar lite till? Då löser vi problemet här och nu.
Mitt förslag är att eftersom soffbord inte gillar husbilen placering på ts tomt, ska ts parkera den på soffbords tomt.
Tre dagar före avresan och tre dagar efter hemkomsten får den stå på ts tomt och när den används som gäststuga.
På vintern ska den stå i förvaringen på annan plats.
Fler förslag? Då kan vi rösta
Kan ni inte stanna kvar lite till? Då löser vi problemet här och nu.
Mitt förslag är att eftersom soffbord inte gillar husbilen placering på ts tomt, ska ts parkera den på soffbords tomt.
Tre dagar före avresan och tre dagar efter hemkomsten får den stå på ts tomt och när den används som gäststuga.
På vintern ska den stå i förvaringen på annan plats.
Fler förslag? Då kan vi rösta
Jag är son till Forsåker, så jag är mer än väl insatt i detta, till skillnad från alla andra som bara har åsikter gällande detta, utan att veta någonting, synd att en granne nu börjat terrorisera min far son nyss mist sin fru. Samtliga inlägg från soffbord är byggt på lögner. Fortsätter denna terror, så funderar jag starkt på att göra en polisanmälan, så att soffbord lägger av.RompisKompis skrev:missade att det var juridikforumet.
Då har du helt rätt, i denna delen är att ha rätt det viktigaste, moral och allt sådant är helt irrelevant.
Men Soffbord har ju haft rätt ett tag då hon väl vann i någon instans.
Men du som slänger dig in i denna tråd som det första du gör på detta forum, du råkar inte vara mer informerad och kan bidra med mer information?
K KeckeA skrev:Hej Soffbord, Forsåkers dotter här ...
Redigerat av moderator:
Du får gärna komma in och kolla någon gång när husbilen är här.K KeckeA skrev:Hej Soffbord, Forsåkers dotter här ...
---
Du får gärna komma in och kolla när husbilen är här. Jag har valt att se stugan längre borta och inte en husbils vägg, och den står inte 4,5 meter från tomtgränsen. Det är ju det också att ni är flera barn. Ni kunde ha den flera veckor så skulle husbilen inte stå här så mycketK KeckeA skrev:Hej Soffbord, Forsåkers dotter här ...
---
L Lappen14 skrev:Jag är son till Forsåker, så jag är mer än väl insatt i detta, till skillnad från alla andra som bara har åsikter gällande detta, utan att veta någonting, synd att en psykopat nu börjat terrorisera min far son nyss mist sin fru. Samtliga inlägg från soffbord är byggt på lögner. Fortsätter denna terror, så funderar jag starkt på att göra en polisanmälan, så att soffbord lägger av.
soffbord skriver även att ingen av barnen vill ha husbilen på sin tomt, ännu en lögn, för soffbord har då inte frågat mig om jag kan tänka mig att ha husbilen hemma hos mig. Mycket lögner och påståenden
Det torde finnas massor av lika lagliga saker som TS kan ägna sig åt för att fördriva tiden och "ge tb". Det hade jag gjort alla dagar i veckan Kom med lite bra förslag nu. OBS! Bara lagliga! .moralen är redan förverkad
Jag kan börja.
Plantera ngt hemskt eller högt i tomtgräns.
Köpa motorsåg el liknande och alltid jobba ute vid vackert väder.
Klippa gräs tidiga morgnar.
Spela skitmusik till kl 21 ute.
Obs! Viktigt att variera sig så att det inte anses som trakasserier-bara lagligt.
Kör hårt nu och lycka till TS
Jag kan börja.
Obs! Viktigt att variera sig så att det inte anses som trakasserier-bara lagligt.
Det handlar inte om att jävlas, utan om att man vill äga och ha möjligheten att åka iväg med en husbil. En granne kan inte bestämma vad som får finnas på den egna tomten, där går gränsen. Finns många andra saker att göra om man vill jävlas med grannen. Hade det varit min granne, så hade jag planterat en tujahäck framför husbilen, då hade soffbord inte sett något annat än en hög häck, det kanske blir så om jag köper huset av min far.S soffbord skrev:
För att förtydliga: TS är död sen 6 månader.john68 skrev:Det torde finnas massor av lika lagliga saker som TS kan ägna sig åt för att fördriva tiden och "ge tb". Det hade jag gjort alla dagar i veckan Kom med lite bra förslag nu. OBS! Bara lagliga! .moralen är redan förverkad
Jag kan börja.
Ja, tack det gör jag gärna. Då kan jag passa på att ta egna bilder.S soffbord skrev:Du får gärna komma in och kolla någon gång när husbilen är här.
Du får gärna komma in och kolla när husbilen är här. Jag har valt att se stugan längre borta och inte en husbils vägg, och den står inte 4,5 meter från tomtgränsen. Det är ju det också att ni är flera barn. Ni kunde ha den flera veckor så skulle husbilen inte stå här så mycket
Så problemet nu är inte utsikten utan 4,5 meter?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 849 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 849 inlägg
Till båda parter, ni löser inte detta med pajkastning! Definitivt inte heller i officiella media. Skaffa en oberoende medlare och prata med varandra i hövlig ton!!S soffbord skrev: