86 779 läst · 335 svar
87k läst
335 svar
Husbilsparkering på egen tomt
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har ju skickat bilder till grannen över 2 år sen hur det ser ut med husbilen inifrån, för att dom ville inte komma in själva. Men dom påstod att jag zomar med kameran, men korten är tagna med 50mm objektiv. Jag blev bara kallat till liten lort. Ni kan inte tro att vi var bra vänner i början när dom flyttade hit. Jag har haft den här stugan sen 1996. Grannen flyttade hit 2015. Nästan 3 år har jag försök hävda min rätt att få fri utsikt ut inifrån och på uteplatsen.
Första posten av en ny användare.L Lappen14 skrev:
Att ha rätt är väl inte alltid det viktigaste?
Finns väl ett värde i att vara en god granne?
Jag kan ju tycka att husbilen borde kunna placeras lite annorlunda på tomten så att alla blir åtminstone lite mer nöjda.
Att ha rätt och att få rätt är det absolut viktigaste, annars skulle rättsväsendet i detta landet inte fungera, sedan finns det många som tycker mycket om allt möjligt, men det är ju bara åsikter.RompisKompis skrev:
missade att det var juridikforumet.L Lappen14 skrev:
Då har du helt rätt, i denna delen är att ha rätt det viktigaste, moral och allt sådant är helt irrelevant.
Men Soffbord har ju haft rätt ett tag då hon väl vann i någon instans.
Men du som slänger dig in i denna tråd som det första du gör på detta forum, du råkar inte vara mer informerad och kan bidra med mer information?
Redigerat:
Om du vill parkera din husbil framför grannens fönster eller få en husbil parkerat framför din fönster är din sak, inte min. Hoppas du får uppleva båda sakerna.L Lappen14 skrev:
Jarlingar skrev:
Ni som äger en husbil har fördelen att jävlas med grannen med lagens stöd. Eller grannen kan göra så mot dig. Det finns båda nack- och fördelar med den här lagen. .Jarlingar skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Frågan är är det tillåtet att ha uppställningsplats för husbilen när den inte ens ägs av grannen. Sen kommer värdet av utsikten, den täcker helt för en utsikt mot havet. Stränga regler om man ska bygga, man får inte bygga på ett sätt som skymmer en fin utsikt, då tas detta i beaktande vid nybyggnation. Iochförsig inte samma sak när något är på hjul men det orsakar ju samma problem då husbilen står där 80 % av tiden. Bästa sättet är ju att komma överens, finns det fler grannar som kan prata denne granne till rätta? För det är ju ett egoistisk och respektlöst handlande av grannen som hyser husbilen åt sina barn.S soffbord skrev:
Det är ingen av grannarna som vågar vara på någons sida. Då får jag strida själv.H HEM2121 skrev:Frågan är är det tillåtet att ha uppställningsplats för husbilen när den inte ens ägs av grannen. Sen kommer värdet av utsikten, den täcker helt för en utsikt mot havet. Stränga regler om man ska bygga, man får inte bygga på ett sätt som skymmer en fin utsikt, då tas detta i beaktande vid nybyggnation. Iochförsig inte samma sak när något är på hjul men det orsakar ju samma problem då husbilen står där 80 % av tiden. Bästa sättet är ju att komma överens, finns det fler grannar som kan prata denne granne till rätta? För det är ju ett egoistisk och respektlöst handlande av grannen som hyser husbilen åt sina barn.