990 463 läst · 801 svar
990k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Smart!! Man kan ju fästa den på undersidan av altanen hela vägen.tttomten skrev:
I nästa led tänker jag på när man tvättar altanen, penslar på altantvätt-medel och sköljer. Borde väl inte vara något problem för sladden.
Du kan ju dra kabeln i PEM-rör eller flexislang under altanen. Vi pratar ju om 24 V (om jag minns rätt) så kraven på installtionssätt är ju inte lika höga som för 240 V.P peter.linkan skrev:
Jag la min kabel helt utan skydd på samma sätt som begränsningskablarna. Där det gick gjorde jag en ränna med en spade och petade ned kabeln.
Min kabel är av förra ägarna till huset förlagd i ett pexrör som går under en plattsättning och mynnar ut i buskarna strax bakom laddstationen. Nu i höstas när jag tänkte göra något så visade det sig att det hade hamnat bös i röret så jag kunde inte dra ur sladden med dess kontakt. Så jag vill bara tipsa om att det är en bra grej att dra några varv med eltejp för att täta ändarna. Jag inser att det lika gärna kan vara en rot som klämmer ihop röret men uppmaningen kvarstår.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Medlem
· Östergötland
· 42 inlägg
Tvättar aldrig altanenP peter.linkan skrev:
Det är ett utomhusuttag som kan sitta på husvägg, antar att det bör tåla några stänk även under en altan. Skulle tro att det kommer mindre vatten där än om det skulle vara monterat på husväggen…
Så här ser vår lösning ut. Bry er inte om att det ser omålat ut, det kommer att åtgärdas senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto