144 läst · 2 svar
144 läst
2 svar
Hur UV-känslig är vanlig cellplast?
Hej!
Vi ska tilläggsisolera den delen av vår källare som ligger över mark. Överallt där isoleringen blir synlig kommer vi köra på färdiga isoleringselement som har en fibercementskiva som ytskikt. Där vi ska bygga altan är jag dock sugen på att istället köra på en vanlig cellplast s100 då den ändå inte kommer synas. Det är ju ändå lite prisskillnad.. Den fasad som i så fall isoleras ligger mot norr och som sagt ligger en altan över, så det borde inte komma in överdrivet mycket ljus. Vad är det värsta som kan hända? Har läst i andra trådar att den blir "gul och hård". Antar att isoleringsförmågan kanske försämras lite då? Kan det vara en bra idé att täcka med markduk?
Vi ska tilläggsisolera den delen av vår källare som ligger över mark. Överallt där isoleringen blir synlig kommer vi köra på färdiga isoleringselement som har en fibercementskiva som ytskikt. Där vi ska bygga altan är jag dock sugen på att istället köra på en vanlig cellplast s100 då den ändå inte kommer synas. Det är ju ändå lite prisskillnad.. Den fasad som i så fall isoleras ligger mot norr och som sagt ligger en altan över, så det borde inte komma in överdrivet mycket ljus. Vad är det värsta som kan hända? Har läst i andra trådar att den blir "gul och hård". Antar att isoleringsförmågan kanske försämras lite då? Kan det vara en bra idé att täcka med markduk?
Alltid nån gnagare som är sugen o testa hållfastighetenS sanben skrev:Hej!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kopplar man bäst en utedusch med vanlig blandare till utkastare?
Vatten & Avlopp -
Vilken takpapp eller takduk är bäst och mest miljövänlig?
Stenhus -
Securex till något vanligare
Vatten & Avlopp -
Är vanliga spisplattor jordade
El -
Hur byter eller fixar man läckande avluftning av denna ovanliga sort?
Vatten & Avlopp
Populärt i forumet
-
Limma stolpe?
Byggmaterial & Byggteknik -
Fästa alu-skenor för pooltak
Pappremsa mellan vägg och tak?
Byggställningsrör (typ Burton) som stolpe till en utkraga trall
Hur ska jag göra med öppna spisen??