A arowe17 skrev:
Köpa en hävertpump? Det hade väl räckt att suga lite på slangen för att få bollen att självtömmas?
Och det var alltså så TS gjorde och beskrev i inlägg #38.
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
Fairlane
pacman42 pacman42 skrev:
Och det var alltså så TS gjorde och beskrev i inlägg #38.
Inte riktigt. TS köpte en slang och en hävertpump, medan arowe17 menade att hävert pumpen var onödig.
 
  • Gilla
Aaiight och 1 till
  • Laddar…
Jag vet att problemet är löst, men kommer med en alternativlösning ändå, bara för att jag vill. Trä en skivstång (utan vikter) eller någon annan lämplig stång genom öglan högst upp på bollen. Två personer kan sedan vikten från varsin sida på varsin axel. Person 3 lossar fästet.
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
M
Enklaste lösningen hade varit att ta av locket och vänta tills vattnet dunstat bort.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Enklaste lösningen hade varit att ta av locket och vänta tills vattnet dunstat bort.
Tar nog ett tag för 70+ liter att dunsta från ett 1.2 cm hål , men visst har man tid så borde det vara det som medför minst jobb.
 
  • Gilla
Aaiight och 1 till
  • Laddar…
Fira ner med block och talja, finns flera varianter att köpa.

Aaiight Aaiight skrev:
Hej,
Jag behöver hjälp med att klura ut hur jag får ner denhär säcken som väger 85kg från taket?
Jag har tänkt om jag kanske ska köpa "höj och sänkbart bord" eller om jag måste installera något pulley system på väggen men vill inte slösa så mycket pengar på att få ner den, så tänkte för dem som är mer kreativa än mig kan hitta på något smart sätt, skulle vara föralltid tacksam!

Tänkte utan att behöva tömma vattnet (som kommer förmodligen hamna överallt på golvet).
Jag fick upp den när den var tom (vägde då ca 10-15kg) och fyllde sedan på med vatten med slang.
 
OlssonX OlssonX skrev:
Fira ner med block och talja, finns flera varianter att köpa.
Redan fixat men tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.