Fairlane
Jag är inne på tanken som fler varit innan, en hävert för att tömma bollen åtminstone tillräckligt mycket för att det ska vara lätt att bära den till ett badkar eller annat ställe där man kan tömma resten.

Att öppningen sitter på ovansidan är inget problem, det går till exempel utmärkt att tömma ett akvarium så och där är ju öppningen också på ovansidan. Hade öppningen suttit på nedersidan hade det varit knepigare....
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
Man kan också bjuda hem några kompisar. Sedan sätter man i ett sugrör och hjälps åt att dricka upp allt vatten.
 
  • Haha
  • Gilla
Aaiight och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
A Avemo skrev:
Man kan också bjuda hem några kompisar. Sedan sätter man i ett sugrör och hjälps åt att dricka upp allt vatten.
ja och så tävlar man, först klar vinner. :D
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
Aaiight Aaiight skrev:
Tyvärr inte då hålet för att fylla eller tömma ligger längst upp på säcken, och kan inte få in en slang in i säcken då hålet är jätte litet.
jag hade tömt den med en borrmaskinspump använde ofta när jag hade vattensäng
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
M
Jag är mest intresserad av hur man kommer på iden att hänga upp en plastpåse med 85l vatten i taket?
 
  • Gilla
  • Haha
Öckeröhus och 5 till
  • Laddar…
Unikt namn
A Avemo skrev:
Man kan också bjuda hem några kompisar. Sedan sätter man i ett sugrör och hjälps åt att dricka upp allt vatten.
Då måste man ju fylla den med öl först så det blir lite roligt.
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
Aaiight Aaiight skrev:
Hej,
Jag behöver hjälp med att klura ut hur jag får ner denhär säcken som väger 85kg från taket?
Jag har tänkt om jag kanske ska köpa "höj och sänkbart bord" eller om jag måste installera något pulley system på väggen men vill inte slösa så mycket pengar på att få ner den, så tänkte för dem som är mer kreativa än mig kan hitta på något smart sätt, skulle vara föralltid tacksam!

Tänkte utan att behöva tömma vattnet (som kommer förmodligen hamna överallt på golvet).
Jag fick upp den när den var tom (vägde då ca 10-15kg) och fyllde sedan på med vatten med slang.
Men om TS verkligen hade följt träningsprogrammet och dagligen utfört de föreslagna övningarna hade vi haft denna tråd då? :p
 
  • Haha
  • Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Jag är mest intresserad av hur man kommer på iden att hänga upp en plastpåse med 85l vatten i taket?
Jag var också litet fundersam över det men gissar att det är avsett att simulera en 85 kilo tung person som kan pucklas på i träningssyfte, Kanske effektivt, kanske inte.
 
4 personer lyfter upp den en lossar kroken från taket och sedan är ni 5 per som sänker ned den?
 
Q
TS skrev idag 16:38 i inlägg 38 att han har redan tömt bollen :cool: så kom med fler tips hur han borde ha gjort :rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
RompisKompis och 7 till
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
TS skrev idag 16:38 i inlägg 38 att han har redan tömt bollen :cool: så kom med fler tips hur han borde ha gjort :rofl:
Ok gick inte igenom alla inlägg.
 
Aaiight Aaiight skrev:
Vet inte om det funkar då hålet på säcken ligger längst upp och den väldigt smal.
Nej, den är inte trycksatt
Kan du inte få i en slang och "slanga" ur vattnet?
 
Q
Härligt att se att så många på BH engagerat sig för att hjälpa till (y)(y)(y)
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Härligt att se att så många på BH engagerat sig för att hjälpa till (y)(y)(y)
Ellerhur, visste inte att jag skulle få så många svar och så snabbt. Uppskattar er alla, problemet är löst nu.
Tömde med en smal slang och en hävert pump.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Köpa en hävertpump? Det hade väl räckt att suga lite på slangen för att få bollen att självtömmas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.