220 518 läst · 1 949 svar
221k läst
1,9k svar
Hur tänker ni kring el inför höst/vinter?
Ok, fel av mig, jag viker mig.tveksamt skrev:
Min poäng är dock att det finns mycket man kan göra även om man sitter i den typen av hus
Allt under ett snitt på 10kr/kwh under höst / vinter ska vi vara glada åtM MiaV skrev:
5kr flera månader i sträck så ryker nog en del ur arbetarklassen, med 10kr så börjar till och med övre medelklass att få evakuera kåkarna.. detta efter att småföretagare har fått klappa igen betydligt tidigare så klart. Det blir billigt för samhälletB Borgen2021 skrev:
Gud nej, det är vinna eller försvinna närmaste MånadernaD Dayangel skrev:
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 1 432 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 1 432 inlägg
Har tibber.B Borgen2021 skrev:
Bild på min styrning av antik VVB som kostade under 300kr och får göras utan elektriker:
https://www.byggahus.se/forum/threa...n-till-natten-foer-300kr.465761/#post-4882060
NiceAttitudeswe skrev:
Jag lyxade till det med en shelley 3m, kontaktor samt en fin liten låda, blev några tusen, men snyggt och prydligt
Vvb (de äldre) är nån jävla as på att "läcka" underhållsström
Svarta svanar är inga mirakel, finns fler än du tror. Vätgas är en svart svan enligt din definition. Kanske inte gratis och oändlig men nästan.D djac skrev:Tja, alla investeringar är väl spekulation mot osäkra framtida värden?
Gällande energi så ser jag inte att den kommer bli mindre eftertraktad framöver, snarare tvärtom, detta i kombination med en omställning där fossilt måste bort kommer hålla uppe priserna. Sen kan det såklart ske ett mirakel och en ny gratis och oändlig energikälla upptäcks men det får vi nog se som en svart svan i sammanhanget.