Hej!
Tvättmaskinen behöver bytas och därmed behöver jag montera bort min torktumlare först som står på en platta av denna typ:
https://api.electrolux-medialibrary...INAL/3af1ca06-21f6-4074-a69e-9305832e2fbf.pdf
Men det är ju omöjligt att få bort fästet längst fram som håller fast de främre benen (har redan tagit stryk när jag försökt trycka in "lås"-plasten med skruvmejsel)! Någon som har några tips eller är det bara att bryta sönder och köpa ny?
Tvättmaskinen behöver bytas och därmed behöver jag montera bort min torktumlare först som står på en platta av denna typ:
https://api.electrolux-medialibrary...INAL/3af1ca06-21f6-4074-a69e-9305832e2fbf.pdf
Men det är ju omöjligt att få bort fästet längst fram som håller fast de främre benen (har redan tagit stryk när jag försökt trycka in "lås"-plasten med skruvmejsel)! Någon som har några tips eller är det bara att bryta sönder och köpa ny?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tryck in "knappen" bakom själva låsetR rhagstrand skrev:Hej!
[länk]
[bild]
Jo jag har försökt trycka på den lilla lås-knappen och öppna samtidigt. Det funkade till slut, men satt otroligt hårt.
En fråga till: När jag tog bort plattan satt det på toppen av tvättmaskinen någon sorts tjockare tejpbitar i större format. Gissningsvis för att skydda tvättmaskinen eller dämpa vibrationer upp till torktumlaren. Någon som vet var man kan köpa motsvarande tejp? För denna gick inte att ta bort utan att den gick sönder.
Bästa svaret
du behöver ju inte ha dessaR rhagstrand skrev:En fråga till: När jag tog bort plattan satt det på toppen av tvättmaskinen någon sorts tjockare tejpbitar i större format. Gissningsvis för att skydda tvättmaskinen eller dämpa vibrationer upp till torktumlaren. Någon som vet var man kan köpa motsvarande tejp? För denna gick inte att ta bort utan att den gick sönder.
men kolla i en färgaffär
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gipspluggar - hur kan man få bort hela pluggen ur väggen (gipsplattan)
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur få bort färg från husgrund (platta på mark)?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bortslipat lim på betongplatta
Golv -
Lappa mellan golv istället för tröskelplatta efter borttagning av vägg
Golv -
Kan jag använda den gamla plattan på något sätt eller är det bäst att ta bort alltihop
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus