536 läst · 1 svar
536 läst
1 svar
Hur ställa in Growatt batteri för att ladda från nätet på natten?
Jag har en Growatt 10 kW hybridväxelriktare med ett batteripaket ARK för ca 10kWh. Det laddas OK på dagarna när solen skiner och laddas ur på eftermiddagen.
MEN, jag vill ladda batteriet från nätet mellan 21 och 05, men lyckas inte ställa in systemet så att det sker. När jag väljer BATT FIRST för dessa perioder och ENABLE, så händer ändå ingenting, fastän jag valt ENABLE för ACcharge. nedanför står Max charge from grid med 0.0 kW. detta kan inte ändras. SET FAILED visas.
Sedan sker ingenting under natten och det visar DISABLE för ACcharge.
Vad är det för fel jag gjort?
MEN, jag vill ladda batteriet från nätet mellan 21 och 05, men lyckas inte ställa in systemet så att det sker. När jag väljer BATT FIRST för dessa perioder och ENABLE, så händer ändå ingenting, fastän jag valt ENABLE för ACcharge. nedanför står Max charge from grid med 0.0 kW. detta kan inte ändras. SET FAILED visas.
Följer.L Lars Tidlund skrev:Jag har en Growatt 10 kW hybridväxelriktare med ett batteripaket ARK för ca 10kWh. Det laddas OK på dagarna när solen skiner och laddas ur på eftermiddagen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Mäta och ställa in frånluft själv med Testo 405i?
Ventilation -
Solpaneler och ny batteriinstallation - vilket elavtal?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Smart home med klenspänning (12V) strömställare + relän i central
El -
Installation av Paxfläkt passad 00
Ventilation -
Är denna installation ok av vattenmätarkonsol?
Vatten & Avlopp
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Taket läcker efter solcellsmontage - företaget har konkat!
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Är detta möjligt?
Är det dags att skippa Checkwatt
Solcell - Solis växelriktare
Hur ställa in Growatt batteri för att ladda från nätet på natten?
Solceller, Solfångare, Solenergi