52 875 läst · 140 svar
53k läst
140 svar
Hur spåra pengar vid bodelning mellan makar?
Den taktiken hade nog fungerat om bara motparten kommit med ett bud, sitter man bara o stirrar ut i luften o bemöter alla siffror som läggs fram med "Mer" så blir inte konstruktivt......S sjoelund skrev:
Vilken bank?
Hej
3600kr/h kostade det för mig och exfrun med en bodelningsförättare 2021. Landade på 70k och sen solidarisk betalning så 35k för min del. Men mitt ex ville inte betala alls så jag fick ligga ute med 70k och sen i bodelningen så fick jag tillbaka 35k.
Utdragen process men väl värt spenderade pengar i mitt tycke. Skulle aldrig komma framåt i bodelningen om inte jag hade ansökt via tingsrätten för en bodelningsförättare. Lite tjafs blev det om familjebilen som var 6 månader gammal och var i exet ägo på pappret. Hon försökte undanhålla den genom att skriva över bilen på hennes pappa. Men bodelningen började gälla från det datumet som ansökan för skilsmässan blev registrerad. Så hon missade det med 15 dagar.
3600kr/h kostade det för mig och exfrun med en bodelningsförättare 2021. Landade på 70k och sen solidarisk betalning så 35k för min del. Men mitt ex ville inte betala alls så jag fick ligga ute med 70k och sen i bodelningen så fick jag tillbaka 35k.
Utdragen process men väl värt spenderade pengar i mitt tycke. Skulle aldrig komma framåt i bodelningen om inte jag hade ansökt via tingsrätten för en bodelningsförättare. Lite tjafs blev det om familjebilen som var 6 månader gammal och var i exet ägo på pappret. Hon försökte undanhålla den genom att skriva över bilen på hennes pappa. Men bodelningen började gälla från det datumet som ansökan för skilsmässan blev registrerad. Så hon missade det med 15 dagar.
Nej.Alfredo skrev:
Men mer information än vad man kan tro kan finnas hos Skatteverket. Om du t ex har ett bankkonto i Hong Kong så kommer den banken att rapportera detta till Hong Kongs skattemyndighet som i sin tur, med eftersläpning, rapporterar detta till Skatteverket i Sverige. Regelverket som styr detta kallas CRS och de allra flesta länder deltar, även många sk skatteparadis. Sen vet jag inte om det är juridiskt möjligt att inom ramen för en boutredning plocka fram sådan info. Tekniskt möjligt är det i a f.