Hej,
Har köpt ett hus från 1939, en golvbrunn i ett badrum på bottenplan är problematiskt. Badrummet behöver renoveras men annat har högre prio just nu... Eftersom jag inte får vattenlåset att sluta tätt luktar det ofta avlopp. Gummiringen på vattenlåset klarar helt enkelt inte att sluta tätt mot den ojämna betongytan. Hittade en produkt (Unigum) som jag funderade på att använda för att få det tätt, men jag vet inte. Är helt novis när det kommer till golvbrunnar och avlopp.
Någon som har ett bra förslag på lösning?
Har köpt ett hus från 1939, en golvbrunn i ett badrum på bottenplan är problematiskt. Badrummet behöver renoveras men annat har högre prio just nu... Eftersom jag inte får vattenlåset att sluta tätt luktar det ofta avlopp. Gummiringen på vattenlåset klarar helt enkelt inte att sluta tätt mot den ojämna betongytan. Hittade en produkt (Unigum) som jag funderade på att använda för att få det tätt, men jag vet inte. Är helt novis när det kommer till golvbrunnar och avlopp.
Någon som har ett bra förslag på lösning?
Hade en VVS-firma här i ett annat ärende och de försökte med några olika varianter av vattenlås och lämnade mig med ett som fastnar nere vid fixet, "bättre blir det inte". Hade gett upp tanken på olika storlekar efter det, ska måtta upp och se vad som finns.P-plats skrev:
Tack.
Bästa svaret
Tror du får försöka skava eller slipa bort fixet/bruket om inte vattenlåset går ner i brunnen.J jorad skrev:
Var försiktig så du inte skadar plasten i brunnen bara.
Klicka här för att svara