Köksfläkt Franke Non Stop 260 heter min fläkt som går på konstant lågvarv

• Gilla
Ingvarbo
  • Laddar…
Tack😊🙏 Då ska jag leta efter den istället!

I sista bilden i #25 verkar du redan ha en fläkt eller missförstår jag bilden?

I Ingvarbo skrev:
Ok, det var en annan här i forumet som använder den på det sättet och han rekommenderade den. Har kollat på 6000 kronors siemens och Bosch som ligger på 60db vid normalt bruk. Det låter såklart lite konstigt att en såpass billig skulle vara bättre. Jag bryr mig inte om utseendet. Priset kan ju ha med det att göra också. Har ingen jättebudget heller. Får kolla vidare. Tack för ditt tips😊🙏
Nu svarade han igen, jag hade fått fram fel fläkt🙂 Fläkten jag ska ha heter Franke non stop och är gjord för att köras konstant.

Alfredo Alfredo skrev:
I sista bilden i #25 verkar du redan ha en fläkt eller missförstår jag bilden?
Jag har inte köpt den ännu, som tur var eftersom det var fel modell🙂

I Ingvarbo skrev:
Jag har inte köpt den ännu, som tur var eftersom det var fel modell🙂
Sista bilden.

A AndersS skrev:
Börja med att köra fläktar i badrum och duschrum, välj fläkt med variabel hastighet.
Har köpt en pax calima och ska köpa en billigare variant på Malmbergs och testa båda (en på toa och en i duschen). Behöver köksfläkt för stekos och fett också så det får nog bli en änfå

Alfredo Alfredo skrev:
Sista bild
Alfredo Alfredo skrev:
Sista bilden.
Det är en gammal pax som sitter i köket men den funkar inte.

Alfredo Alfredo skrev:
Sista bilden.
Oj, då. Ja, det är en gammal pax som sitter över spisen. Den fungerar fock inte

Tänkte ha den här Vit Franke spisfläkt Non-Stop Classic 60 cm med två vred, artikelnummer F1261A6060, pris 4 199 kr, finns i lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av en produktspecifikation för en Non-Stop ventilationsmotor, inklusive mått, effekt, energieffektivitetsklass och installationsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
  • Gilla
Ingvarbo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar vara rätt typ. Läs instruktionerna etc. så att du vet mer om det är något som passar dig och att det går att montera på det sätt som du vill nu när du inte har ett köksskåp där.
[länk]
https://www.franke.com/se/sv/home-s...ar/product-detail-page.html/300.0600.423.html
BirgitS BirgitS skrev:
et ska jag
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar vara rätt typ. Läs instruktionerna etc. så att du vet mer om det är något som passar dig och att det går att montera på det sätt som du vill nu när du inte har ett köksskåp där.
[länk]
Vad bra😊🙏 Skönt att höra! Jag tror det får bli bra så.

Jag kör ju en sån fläkt, funkar super, har fått lite snurr på luften i huset. Fläkten skruvas underifrån längst längst ute i kanterna så du behöver ingen skiva under skåpen, kommer funka fint som det är.

Vet inte var din kanal tar vägen, men min går ut genom ytterväggen så isolering av röret samt ett brandspjäll behövdes för att uppfylla kraven.

• Gilla
Ingvarbo
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Jag kör ju en sån fläkt, funkar super, har fått lite snurr på luften i huset. Fläkten skruvas underifrån längst längst ute i kanterna så du behöver ingen skiva under skåpen, kommer funka fint som det är.

Vet inte var din kanal tar vägen, men min går ut genom ytterväggen så isolering av röret samt ett brandspjäll behövdes för att uppfylla kraven.
Åh, vad bra😊 Tack för ditt svar!! Min kanal går förmodligen till toan och sen upp på taket. Vid toan är det ett uppborrat hål, tyvärr. Får kanske ta ut hela metallröret om det går och sätta in ett ventilationsrör med stenullsstrumpa (som nån här tipsade om). Eller nåt😅

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.