Jag skulle påstå att det inte hår att få ihop det hörnet genom att såga listerna. Det behövs antingen en mellanbit, eller anpassning av listens form.
OK, jag är inte hantverkare på dagarna, det slutade jag med för snart 30 år sen, så jag kan ha missat något.D datja skrev:
Kan du, eller @Thomas_Blekinge , visa hur ni löser förkroppning när listen ska byta riktning i två dimensioner?
När jag tittar på problemet så kommer snittet för den listen som följer det lutande taket bli längre än höjden på listen som sitter horisontellt.
Kör listlöst, foga/spackla och måla är ju ett sätt att undvika problemetL Lugas skrev:
Visst är det så, hörnkloss är det enklaste sättet att lösa det problemet.T Testarn skrev:
Det går inte att gera lister i lutande innertak i innerhörn, det trodde jag alla visste..T Testarn skrev:
Går gör det men listerna kommer inte att mötas på samma höjd och därav ser det skit ut..
Märker att DU ingen verklighetsförankring har i dina skrifter så sväva lungt i molnen kamrat 😉
Tro kan du göra i kyrkan eller mosken ifall du är intresserad..
Den här gången måste jag jag ge Rejäl rätt. Det går inte att få till en sådan skarv med ett snitt. Man måste göra två snitt eller tälja till änden så att den passar vettigt.
När argumenten tryter så tar man till invektiv... rätt vanligt förekommande när någon inte vill eller kan erkänna att de hade fel.R Rejäl skrev:
Vi kan lämna det här - om du inte vill få sista ordet och skriva något nedsättande om min person igen. Jag tror att TS har fått svar på sin fråga och kan lösa sitt problem.
Nej du kan inte gera och få ihop höjden på listen när du har lutande innertak som möts i ett innerhörn det vet alla som har försökt men du ger dig inte utan du är duktig på argumentera och tror dig därav ha/få rätt..T Testarn skrev:När argumenten tryter så tar man till invektiv... rätt vanligt förekommande när någon inte vill eller kan erkänna att de hade fel.
Vi kan lämna det här - om du inte vill få sista ordet och skriva något nedsättande om min person igen. Jag tror att TS har fått svar på sin fråga och kan lösa sitt problem.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Hur ska jag göra med öppna spisen??
Byggmaterial & Byggteknik -
Pappremsa mellan vägg och tak?
Hur har ni installerat en bygel till er diskmaskin?
Byggställningsrör (typ Burton) som stolpe till en utkraga trall
Mörkt virke
Byggmaterial & Byggteknik