Jag har försökt att såga som du förklarat, men lyckas bara med den lutande listen. Kanske. Sen slår jag knut på mig själv med spegeltänket på den horisontella listen. Jag får bara inte till det eller så förstår jag helt plötsligt inte din förklaring 😶T Testarn skrev:När argumenten tryter så tar man till invektiv... rätt vanligt förekommande när någon inte vill eller kan erkänna att de hade fel.
Vi kan lämna det här - om du inte vill få sista ordet och skriva något nedsättande om min person igen. Jag tror att TS har fått svar på sin fråga och kan lösa sitt problem.
Som min bild i trådstarten visar så är listen på den lutande sidan uppe (jag har haft fullt upp med annat, så den kom aldrig ner). Jag ska försöka pussla med att matcha den horisontella listen innan jag ger mig på din metod igen.
Medlem
· Blekinge
· 10 947 inlägg
Många har försökt at förklara, alla har misslyckats. Det går inte att förklara med "ta det på 135 grader", eller "den spetsiga vinkeln mot sågen". Inget av detta är tydligt.
Man behöver en gammal snickare på plats som visar. Jag inbillar mig att jag kan detta men måste pröva på nytt varenda gång. Har lärt mig att hålla skadorna på låg nivå!
Man behöver en gammal snickare på plats som visar. Jag inbillar mig att jag kan detta men måste pröva på nytt varenda gång. Har lärt mig att hålla skadorna på låg nivå!
Jag tror att du behöver en magiker eller en träsnidare som kan gör en övergång. Dessa kombinationer av vinklar kan inte lösas med ett snitt, oavsett vilken vinkel det är i.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur sågar jag av listerna för att bygga hörnskafferi?
Möbelsnickeri -
Såga taklisterna korrekt
Tak & Vind -
Hjälp med hur såga lister till dörr
Fönster & Dörrar -
Kapa/såga övergångslister i lättmetall. Multiverktyg eller Dremel?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Förslag på klinga för att såga lister
Verktyg, Maskiner & Fordon