Hej, ska flytta tvättmaskin till andra änden av tvättstugan. Vill därför montera en T-rörskoppling för att kunna avdela ett rör åt höger längs väggen. Fattar dock inte vad det är för olika kopplingar efter avstängningsventilen?
Någon som vet?
Går det att se på bilden?
Mvh Anton
Någon som vet?
Går det att se på bilden?
Mvh Anton
Det känns som att någon har tagit vad de hade i gott-och-blandat lådan för att hitta en fungerande övergång mellan 3/4(?) och R15 eller liknande…
Bäst vore väl att rensa bort det mesta, sätta en T-koppling som passar mot avstängningen och sedan ansluta rören direkt dit.
Fungerar avstängningsventilen bra? I annat fall kanske man ska byta den också.
Bäst vore väl att rensa bort det mesta, sätta en T-koppling som passar mot avstängningen och sedan ansluta rören direkt dit.
Vattenmätaren byttes nyligen och då sa rörmokaren att avstägningsventilerna (LK 581) var bra.Dowser4711 skrev:
Det känns som att någon har tagit vad de hade i gott-och-blandat lådan för att hitta en fungerande övergång mellan 3/4(?) och R15 eller liknande…
Tanken är att görna något enklare nu, för att sen se över rördragning i samband med badrumsrenovering.
Är GULT en klämringskoppling? Vad händer vid RÖD? Går det att se på bilden?
22mm klämringskopplingar använder inte heller standard rörgänga så man kan inte bara gå på med rördelar hur som helst.
Har jag rätt i mitt antagande så kan du t ex köpa en ny conex klämring och återanvända muttern och bygga vidare med nya rör och klämrings T-rör efter vad du vill göra.
Att mata ett helt hus med 15mm är väldigt klent men du skulle också kunna köpa en conex förminskare och sätta direkt i ventilen.
Har jag rätt i mitt antagande så kan du t ex köpa en ny conex klämring och återanvända muttern och bygga vidare med nya rör och klämrings T-rör efter vad du vill göra.
Att mata ett helt hus med 15mm är väldigt klent men du skulle också kunna köpa en conex förminskare och sätta direkt i ventilen.
Klicka här för att svara