12 525 läst · 47 svar
13k läst
47 svar
Hur många uttag i varje rum el, tv, nätverk?
Kör jag också med. Funkar ok-=fullmoon=- skrev:Jag såg med det. Det hela är egentligen bara "Fult gjort" Han hade planer för KNX (vilket är enligt mig inget som hör hemma i ett hus).
Jag hade reglat på väggen och fällt in både elcentral och en multimedia central. Det hade inte bilvit så mycket som folk tycker det verkar. Dock är han en kung på att göra det snyggt och märkt upp allting mer än väl godkänt. så ca 15 rum med dubbel tv/data det låter inte så... farligt när man väl tittar på hus stort huset är och ska bli. Huset var ju bara inrett i källaren mer eller mindre.
Bygger du ett normalhus idag så ska vi tro på fan att någon kommer antyda på hur många rör det går till centralen och tycker det är mycket. Sen när man börjar räkna på det så är det inte så farligt.
Den teknikvane ser även två apparater för att skicka datasignaler över elnätet.
Medlem
· Västra Götaland
· 35 inlägg
=) en kombination av för mycket råd och kapad tråd. I love it!
Det blev gödslat med elkontakter. Sex bakom TVn, fyra vid varje skrivbordsplats och sen väggar osv enligt alla rek. Nätverk vid varje skrivbordsplats (sovrum), plus dubbla vid tv och dubbla vid skrivbord i tv-rum. Koax bara till tv i tv-rum. Ungarna kollar aldrig på antenn-TV och när de kanske skulle vilja börja med det så kommer TVn gå i tp-kabel.
ps. tack för allt engagemang! ds
Det blev gödslat med elkontakter. Sex bakom TVn, fyra vid varje skrivbordsplats och sen väggar osv enligt alla rek. Nätverk vid varje skrivbordsplats (sovrum), plus dubbla vid tv och dubbla vid skrivbord i tv-rum. Koax bara till tv i tv-rum. Ungarna kollar aldrig på antenn-TV och när de kanske skulle vilja börja med det så kommer TVn gå i tp-kabel.
ps. tack för allt engagemang! ds