Knoding skrev:
...
[länk]

Nu lämnar jag diskussionen av respekt för TS, uppmanar dig att göra detsamma, elmont.

Information är inget annat än information. Det är vad man väljer att göra med den som ger den värde.
Och vad har mobiltelefon"strålning" med trådlösa routers att göra?

Knoding skrev:
Nej du har rätt. Om inte massmedia säger att en forskare har sagt det så är det ju inte sant.
Nej, tro mig, det är närmast tvärt om. Vad gäller massmedia och forskningsrapportering.

Men även de studier du själv länkar till säger ju ungefär samma sak som "alla" vi andra. Nämligen att forskningen inte kan visa på någon direkt effekt. (De andra som talar om orsakssamband använder ofta helt andra effekter än en mobiltelefon, t ex albuminstudien) Så om det finns ett samband mellan "mobilstrålning" och sjukdom hos människan så är det inte tydligt. (Och det är typiskt det mesta man kan säga; det går generellt inte att bevisa avsaknaden av ett samband mha statistiska metoder, egentligen inte några metoder).

Men visst, vill du säga att vi inte kan veta än för att det inte gått tillräckligt med tid så visst kan du få tio år till. Men dom smarta pengarna ligger fortfarande på att vi om tio år inte kommer att se någon direkt skillnad emot idag. (Vi har trots allt utsatt folk för mikrovågor sedan 50-talet, så vi är inte helt utan erfarenhet).

• Gilla
Knoding
  • Laddar…
Knoding, till skillnad från dig har jag faktiskt bidraget med lite "råd" till TS. Det är bara när du kommer med dina något udda påståenden som jag snubblar till och kommer lite "snett".

• Gilla
Knoding
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och vad har mobiltelefon"strålning" med trådlösa routers att göra?
Hehe, humor! :)

elmont skrev:
Knoding, till skillnad från dig har jag faktiskt bidraget med lite "råd" till TS. Det är bara när du kommer med dina något udda påståenden som jag snubblar till och kommer lite "snett".
Men elmont! Du har rätt! :)
Det framgick kanske inte tydligt för alla vad jag ansåg. Så jag förtydligar.

TS dra trådbundet överallt så du kan slippa använda trådlösrouter och på så vis slippa skadlig strålning i ditt hem. För din och dina näras välmående. Lycka till! :)

Akahigi
Jag ska fan bo i ett pepparkakshus med torrdass. Och blysköldar på tomten. Med minst två högst naturliga kvinnor. Elller, det sista kan jag tumma på. :D

Frågan är om strålning eller två fruar skulle förkorta livet mest. Lite OT men iaf...

När det gäller kablage så tänker jag att om jag satte nya väggar skulle det kanske dras rikligt med rör. Men några fula nätverksdosor skulle inte hamna på väggarna annars än i nödfall. Annars ser det ut som hemma hos någon som jobbat sina formativa år i IT-branschen 1995-2005. Serverrack och hela den grejen. Kör SAAB. ;)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Har faktiskt satt EN dosa för LAN i bygget. :p

Här ska Airporten sitta. :)

Screen Shot 2013-12-05 at 18.10.02.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tittade på Arga Snickaren i går kväll, förra veckans avsnitt.
Då kom jag att tänka denna diskussion.
Rödmärkta slangar är alltså för data/tele:
Datauttag2.jpg
Skapa konto

Datauttag.jpg
Skapa konto

KnockOnWood skrev:
Har Arga Snickaren varit och fixat till på Ringhals???? Är det så illa ställt??? :x

KnockOnWood skrev:
..och alla rör utom ett är oanvända.. :p

Jag såg med det. Det hela är egentligen bara "Fult gjort" Han hade planer för KNX (vilket är enligt mig inget som hör hemma i ett hus).
Jag hade reglat på väggen och fällt in både elcentral och en multimedia central. Det hade inte bilvit så mycket som folk tycker det verkar. Dock är han en kung på att göra det snyggt och märkt upp allting mer än väl godkänt. så ca 15 rum med dubbel tv/data det låter inte så... farligt när man väl tittar på hus stort huset är och ska bli. Huset var ju bara inrett i källaren mer eller mindre.

Bygger du ett normalhus idag så ska vi tro på fan att någon kommer antyda på hur många rör det går till centralen och tycker det är mycket. Sen när man börjar räkna på det så är det inte så farligt.

Den teknikvane ser även två apparater för att skicka datasignaler över elnätet.

Redigerat:
-=fullmoon=- skrev:
Den teknikvane ser även två apparater för att skicka datasignaler över elnätet.
Homeplug är den ideala lösningen för husbyggaren med uttags-angst. Jag använder det själv i en kåk byggd 1980 där vi behöver LAN-förbindelse mellan vinden (där 3G-routern huserar) och receptionen.

mycke_nu skrev:
Homeplug är den ideala lösningen för husbyggaren med uttags-angst. Jag använder det själv i en kåk byggd 1980 där vi behöver LAN-förbindelse mellan vinden (där 3G-routern huserar) och receptionen.
Dock fungerar inte tekniken till 100. bara läsa om folk som har både taskig signal eller ingen signal alls.
De det funkar för är givetvis en bra lösning. Men vid nybygge eller större renovering så är trådad installation det enda rätta.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Jag använder det själv i en kåk byggd 1980 där vi behöver LAN-förbindelse mellan vinden (där 3G-routern huserar) och receptionen.
Köks-ö och walk in closet är såååå 2012!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.