5 052 läst · 77 svar
5k läst
77 svar
Hur kopplar jag in min nya tv mot fibern och min gamla dvd och förstärkare
Yes det jag beskriver ovan är hur du ska kunna titta på dvd.Workingclasshero skrev:
Helt riktigt behöver du en optisk kabel från optical out, eller vad det heter på din tv till optical in på din förstärkare också, om du vill få bra ljud när du ser på vanlig tv eller streamar.
Adaptern behövs bara för att få bild från din dvd, den används inte annars, så den ersätter inte de andra.
Sedan får du ju även knappa på förstärkaren så den skickar ut ljud från rätt källa också.
Yes, det finns på hans förstärkare flera optiska ingångar, så det går fint.Unikt namn skrev:
WCH får se det som ibland skickar man ljudet och bilden åt olika håll. Ibland är TVn källan, ibland är den mottagare. Det är därför det blir mycket kablar när man kör på det gamla goda sättet. Hdmi är rätt bra! Förenklar mycket!
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
Det är nära nu.
Lackerad upphängning.
Monterad.
Nu ska det mätas och handlas kablar.
Elgiganten, eller var handlar jag jox till detta?
/W
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lackerad upphängning.
Logga in
Skapa konto
Monterad.
Logga in
Skapa konto
Nu ska det mätas och handlas kablar.
Elgiganten, eller var handlar jag jox till detta?
/W
Och inte löjliga priser som på Elgiganten.
Vill du ha billigare kablar så finns det online men Kjelle är bra och väldigt hjälpsamma. Ta med bilder på prylarna (eller visa den här tråden) så kommer de sannolikt ge dig rätt prylar.
Vill du ha billigare kablar så finns det online men Kjelle är bra och väldigt hjälpsamma. Ta med bilder på prylarna (eller visa den här tråden) så kommer de sannolikt ge dig rätt prylar.
Cool lösning, men det ser ju ut som att du med tvn i infällt läge ser bilden framifrån, perfekt läge. Sitter du och tittar borta vid symaskinen när du fäller ut tvn?Workingclasshero skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
Hehehe, näe, utfällningen är dels för att komma åt att dra kablar men framför allt att skärmen alltid passar perfekt i skärmhålet med 25mm passning runtom.J Jocke Best skrev:
Det var lite bökigare att justera in den, men nu är det gjort.
Ikväll ska jag köpa toslinkkabel så jag kanske får igång ljudet ikväll.
/Workingclasshero
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
En annan fråga.... Jag ska köpa ny telefon just nu, finns någon fördel att välja SAMSUNG jämfört med IPHONE nu när jag har en SAMSUNG tv?
/W
/W
Tror inte det spelar någon större roll, Samsungs egna saker de har för sig i TVn är inte mycket man använder. Jag gillar Android och kör det men är man inte så intresserad är det ingen större skillnad.Workingclasshero skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
Drog optisk kabel med en bit ståltråd, det gick inte, den blev för styv i böjarna.
Knöt björntråd som avlastning och närmare spetsen för styrning.
/W
Logga in
Skapa konto
Knöt björntråd som avlastning och närmare spetsen för styrning.
Logga in
Skapa konto
/W
Medlem
· Stockholm
· 4 014 inlägg
Ljudet igång efter en 3 timmar och gjort det omanliga att läsa instruktionsboken OCH använda fjärrkontrollen SAMTIDIGT som jag knappar på förstärkaren......