22 861 läst · 408 svar
23k läst
408 svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
AndersMalmgren skrev:
Ser inte riktigt kopplingen till Sossarnas totala tillkortakommande och det faktum att du inte kan köra bil. Men vill du jämföra dig med en sosse så är det DIN rättighet och DITT val.
Ditt lite platta och mesiga svar indikerar även att jag i stort hade helt rätt i mitt första antagande. Rätt bra start på helgen ändå.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Att massornas åsikt är ofta fel. Jag har kört bil i princip hela Sverige och slås alltid av hur mycket sämre förarna är. Speciellt i att planera i tid och trafikrytm.F fsn skrev:Ser inte riktigt kopplingen till Sossarnas totala tillkortakommande och det faktum att du inte kan köra bil. Men vill du jämföra dig med en sosse så är det DIN rättighet och DITT val.
Ditt lite platta och mesiga svar indikerar även att jag i stort hade helt rätt i mitt första antagande. Rätt bra start på helgen ändå.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
I Göteborg byter vi fil så ofta det går. Inte för att det ger någon fördel utan för att det går. Hela stan är planerad för vänstertrafik så det är lika bra att ha alla filer i beredskap. Byter du inte fil hela tiden hamnar du på Hisingen, d.v.s. hemma hos mig. 🏁
😉
😉
Redigerat:
Sanning med modifikation. Tingstadtunneln är projekterad och byggd vänstertrafik.Johan Gunverth skrev:
Oavsett vilket så är det bättre att kunna byta fil än att ha en halv miljon mongo-Stockholmare campande i vänster, eller mittfilen.
Kan ju vara så att du är så hjärntvättad av ett felaktigt och kasst beteende att du inte kan dra korrekta slutsatser heller. Det faktum att du inte äger en bil och är en generellt svag bilförare talar ju för att jag har rätt.AndersMalmgren skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Göteborg är riktig konstigt uppbyggt för bilkörning. Tänker på det varje gång jag kör bil där.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Oldskroken vet jag inte, kör aldrig där numera. Älvsborgsbron och Tingstadstunneln projades parallellt och byggdes ju under vänstertrafik så visst, det är ju uppenbart men det har man till skillnad från Tingstads i väldigt stor omfattning kunnat bygga bort.Johan Gunverth skrev: