Nicke Nyfiken
Verkar som de har koll på de flesta mjukvarufel redan vilket är positivt. Vi får hoppas att nästa uppdatering blir riktigt bra. (y)

Angående de förslag som skickats in så är jag lite skeptisk till punkt 7, att byta rotationsriktningen på knivdisken.

Personligen har jag betydligt större problem med att det blir små skador eller hacka i knivarna för att den kört på något hårt, än att knivarna behöver bytas för att de blir slöa av gräset de skär av. Om den byter rotationsriktning så kan man inte längre vända knivarna om man får en liten skada. För mig kommer det att innebära att jag kommer att få köpa knivar dubbelt så ofta om den börjar byta rotationsriktning.:mad:

Varför byter ni andra knivar? För att de har någon typ av skada eller för att de är slöa?

Svaret på punk 10 låter konstigt. Är det någon som har patent på att klipparen inte ska stå och stånga sig blodig tills batteriet är slut, om det är ett hinder på kanttråden?

Det kan inte vara så svårt att få klipparen att svänga 90° vänster efter 2-3 misslyckade försök att knuffa bort hindret på kanttråden.
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Verkar som de har koll på de flesta mjukvarufel redan vilket är positivt. Vi får hoppas att nästa uppdatering blir riktigt bra. (y)

Angående de förslag som skickats in så är jag lite skeptisk till punkt 7, att byta rotationsriktningen på knivdisken.

Personligen har jag betydligt större problem med att det blir små skador eller hacka i knivarna för att den kört på något hårt, än att knivarna behöver bytas för att de blir slöa av gräset de skär av. Om den byter rotationsriktning så kan man inte längre vända knivarna om man får en liten skada. För mig kommer det att innebära att jag kommer att få köpa knivar dubbelt så ofta om den börjar byta rotationsriktning.:mad:

Varför byter ni andra knivar? För att de har någon typ av skada eller för att de är slöa?

Svaret på punk 10 låter konstigt. Är det någon som har patent på att klipparen inte ska stå och stånga sig blodig tills batteriet är slut, om det är ett hinder på kanttråden?

Det kan inte vara så svårt att få klipparen att svänga 90° vänster efter 2-3 misslyckade försök att knuffa bort hindret på kanttråden.
De lägger ner lika mycket tid på att utveckla som att leta i patent. Att byta rotationsriktning på knivarna var något som de höll på med redan. Kan ju kanske vara något i samband med gyrot? Flyttar knivar när de är slöa. Istället för att göra detta 4 gånger/år så kan jag komma ned till 2 gånger/år.
 
Nicke Nyfiken
Angående punkt 10
peternicklas skrev:
De lägger ner lika mycket tid på att utveckla som att leta i patent.
Så med andra ord skulle G-force/Meec/Clipper ha patent på att maskinen ska backa och svänga vänster när den krockar med något längs kanttråden. Det må så vara, men i mina öron låter det märkligt. Jag tror helt enkelt inte de har greppat vad vi menar.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Angående punkt 10


Så med andra ord skulle G-force/Meec/Clipper ha patent på att maskinen ska backa och svänga vänster när den krockar med något längs kanttråden. Det må så vara, men i mina öron låter det märkligt. Jag tror helt enkelt inte de har greppat vad vi menar.
Jodå, han vet vad vi menar. "Vi känner till problemet men det är viktigt att inte ha några hinder utmed slingan. Dessutom måste vi noga kolla att en sådan funktion inte är patenterad av någon annan. Över hundra patent finns både absurda och triviala så de måste vara försiktiga." Bosch har t.ex. patent på hur man klipper en gräsmatta...
Sedan kan man kringgå patent genom att betala till den som äger patentet. Det är bara att titta på Apple och några av deras idiotiska patent.
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Jodå, han vet vad vi menar. "Vi känner till problemet men det är viktigt att inte ha några hinder utmed slingan. Dessutom måste vi noga kolla att en sådan funktion inte är patenterad av någon annan. Över hundra patent finns både absurda och triviala så de måste vara försiktiga." Bosch har t.ex. patent på hur man klipper en gräsmatta...
Sedan kan man kringgå patent genom att betala till den som äger patentet. Det är bara att titta på Apple och några av deras idiotiska patent.
Har Worx patent på dubbla slingsensorer framtill eller varför är alla andra slumpklipparna så förbaskat ointelligenta när de kommer fram till kanttråden?
 
Bra jobbat och tack för ditt engagemang petternicklas.

Han skrev inget nytt om möjligheten att kunna göra uppgraderingar själv?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
nicke Nyfiken skrev "Har Worx patent på dubbla slingsensorer framtill eller varför är alla andra slumpklipparna så förbaskat ointelligenta när de kommer fram till kanttråden?" Skulle tro att de har det. Kan även vara deras programvara som detta ligger i, även denna är patenterad. Det var detta som gjorde att det tog tid med uppdatering via nätet.

AfrooDite Skrev "Han skrev inget nytt om möjligheten att kunna göra uppgraderingar själv?"
Det är inte han som håller i det. Tror att alla som är reggade på worxs hemsida får info denna veckan. De ska skapa en inloggning och lite annat. Innan när den andre har sagt några dagar så har det blivit några veckor. Det är på g. så vi får vänta och se.
Tyvärr så tar detta rätt mycket tid. Men då det är väldigt engagerade och stödjer/Lyssnar på oss användare så är det klart värt det. Ska bli intressant och se hur det kommer att fungera. Har även bett om en manual för de förändringar som görs på programvara/användargränssnitt att läggas tillsammans med uppdateringen.
 
  • Gilla
hakus och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Tror att alla som är reggade på worxs hemsida får info denna veckan. De ska skapa en inloggning och lite annat. Innan när den andre har sagt några dagar så har det blivit några veckor. Det är på g. så vi får vänta och se.
Vad menar du med "reggade på worx hemsida"? Den enda registrering jag hittar är produktregisterringen, är det den du menar?
 
peternicklas skrev:
Har ny fått svar från Worx om våra förslag. Mycket positiva svar från dem. Merparten av de problem som vi har är redan fixade i 0.61. Vissa ska han titta närmare på.

4. Får vi nog acceptera.
Tråkigt med 4:an. Hade löst sjukt mycket problem med min slänt på tomten. De finns ingen möjlighet för dem att trimma in gyrot lite så att det slår till vid iallafall 45 grader?
 
peternicklas
Martin Krafft skrev:
Tråkigt med 4:an. Hade löst sjukt mycket problem med min slänt på tomten. De finns ingen möjlighet för dem att trimma in gyrot lite så att det slår till vid iallafall 45 grader?
De kommer att ändra rörelsemönstret när den går ifrån slingan, detta kan kanske hjälpa dig. Vet inte riktigt ditt problem.
Det som jag vet är att koden är under ständig utveckling.
 
kolla upp å att pin kods problemet är löst och inte att de "tror" att det är löst i 0.61. för det är det inte.
 
peternicklas skrev:
De kommer att ändra rörelsemönstret när den går ifrån slingan, detta kan kanske hjälpa dig. Vet inte riktigt ditt problem.
Det som jag vet är att koden är under ständig utveckling.
Mitt problem är att i min slänt har klipparen inga problem att klippa uppför men när den kommer nedför slänten tvärnitar den, glider ett par dm och säger "upside down". Där stannar den till man startar om den.
 
peternicklas
Fick en kontrafråga från Worx.
Alarmet: De funderar på hur de ska lösa det.
De kan tänka sig att göra ett annat HÖGRE ljud när den lyfts och är upside down.
För min del så när den lyfts hade varit bra med ett starkare ljud.
Vad säger övriga?
Pinkod och klunk i motorer är lösta i NÄSTA version av programvaran, inte i 0.61.
 
peternicklas skrev:
Fick en kontrafråga från Worx.
Alarmet: De funderar på hur de ska lösa det.
De kan tänka sig att göra ett annat HÖGRE ljud när den lyfts och är upside down.
För min del så när den lyfts hade varit bra med ett starkare ljud.
Vad säger övriga?
Pinkod och klunk i motorer är lösta i NÄSTA version av programvaran, inte i 0.61.
Nu vet jag inte hur det funkar hos andra tillverkare. Men ur stöldskyddssynpunkt så borde den ha ett kraftigt alarm om man lyfter den. Det borde då även egentligen krävas pinkod för att stänga av den, för annars är det bara att stänga den innan man tar den och så ljuder inget alarm...

Fast det känns ju ändå som om nuvarande "siren" inte är fysiskt kapabel att avge något riktigt högt alarm... eller?
 
peternicklas
fester skrev:
Nu vet jag inte hur det funkar hos andra tillverkare. Men ur stöldskyddssynpunkt så borde den ha ett kraftigt alarm om man lyfter den. Det borde då även egentligen krävas pinkod för att stänga av den, för annars är det bara att stänga den innan man tar den och så ljuder inget alarm...

Fast det känns ju ändå som om nuvarande "siren" inte är fysiskt kapabel att avge något riktigt högt alarm... eller?
Stämmer, det han vill är att ett högt ljud ska låta när man lyfter den eller när den är up side down. Pinkoden är fixad så att de ska inte gå att stänga av det som det går med nuvarande version. Är bara det att up side down händer även om den t.ex. kör över ett äpple så att kåpan lyfts.
 
  • Gilla
Daleby
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.