101 362 läst · 220 svar
101k läst
220 svar
Hur kan jag se på TV utan antenn?
Vissa kanske inte har fiber.lilllasrne skrev:
Vissa kanske har flera tv apparater.
Vissa kanske är bara intresserade av SVT, Tv4, Tv6...dumt och betala för det när det är gratis!!!
Vissa kanske vill ha ett bättre utbud (tänker då parabol).
Sen att det finns en och annan pirat ip tv leverantör är en helt annan sak...men dem legala är rätt värdelösa när det gäller utbud och teknik!!
Hålla på krångla med chromecasts etc eller dumma operatörstyrda boxar där man inte ens kan välja egen kanallista
Nä tacka vet jag parabol och en Linuxbox med egen hårddisk!
Dessutom ingår en slags ip tv i alla fall hos canal digital om man nu prompt skall och vill ha det! Har ju sin fördel ifall ens egen inspelning skulle ha krånglat eller om man reser mycket! Men låser man sig bakom en operatör så när det väl krånglar fungerar absolut ingenting!!
Skönt kunna ha en lösning ifall det tex blir strömavbrott och ingen internet fungerar....i alla fall Telenors fiber är ju så skört när sådant händer och 4G är inte heller bättre blir överbelastat när sådant händer (eller så saknar även Telia UPS backup).
(Jag slår bara på appletv väljer svt får upp allt från live till arkiv på 2sek .... inge krångel å gratis .. så nej det är inge krångel å dyrt ... förutom tvlicensen men det får alla snåla jxvlar numera betala via skattsedeln
....)
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 365 inlägg
Har man 4 tv-apparater som SVT ska funka på blir 4 st apple-tv en ansenlig kostnad jämfört med en tv-antenn.lilllasrne skrev:
Hur många har reservkraft till sin TV vid elavbrott.kisumisu skrev:
Jag, för radion, TV, belysning och värmesystemet (pumpar etc).A AndersS skrev:
Vi har tre TV apparater, barnens för barnprogrammen och en för de vuxna som vill se antikrundan, på spåret, wallaner, nyheter etc.
Vi har en antenn i ett av rummen och den förser alla med TV signal med oftast knivskarp bild.
Men vis snöfall eller kraftig blåst blir det jobbigt så vi kommer att sätta upp en antenn på taket igen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har fått sprickbildning i husets tegelvägg, inte i fogarna, utan tvärs över ett par tegelstenar.
Fasad -
Klippa två separate ytor. Kan robot ledas till andra ytan utanför med guidekabel?
Robotgräsklippare -
Luftvatten utanför huset?
Värme allmänt -
Bra TV utan finesser?
Teknik -
utanpåliggande väggkontakt med två separata jordade uttag?
El