Hej
Ska lägga nytt klinker i hallen och köpt stora plattor 700*800 & 9mm tjocka. Hallen är flytspacklad men jag har upptäckt att det i hörnen finns gropar 3st som är några centimeter långa/breda och djup på mellan 2-3mm upp till 7mm som värst. Jag har inte höjd att flytspackla hela ytan igen.
Finns det något motsv handspackel som det går att fylla ut med? Hur mycket ojämnheter tar fixet upp vid läggning av stora plattor.
Tankar och idéer för att lösa problemet tas gärna emot.
Ska lägga nytt klinker i hallen och köpt stora plattor 700*800 & 9mm tjocka. Hallen är flytspacklad men jag har upptäckt att det i hörnen finns gropar 3st som är några centimeter långa/breda och djup på mellan 2-3mm upp till 7mm som värst. Jag har inte höjd att flytspackla hela ytan igen.
Finns det något motsv handspackel som det går att fylla ut med? Hur mycket ojämnheter tar fixet upp vid läggning av stora plattor.
Tankar och idéer för att lösa problemet tas gärna emot.
Fortsätter min egen tråd för lite fler råd & tips.
Där jag köpte plattorna sa det att man ska köra fix både på golv och plattor och att jag ska använda 12mm fixkam.
Ska man köra 12mm på både golv/platta?
Vilken höjd bygger det i så fall?
Vilken skillnad gör 12mm fixkam jmf med 10mm?
Golvet är flytspacklat och har golvvärme ska man lägga primer innan fixet?
Där jag köpte plattorna sa det att man ska köra fix både på golv och plattor och att jag ska använda 12mm fixkam.
Ska man köra 12mm på både golv/platta?
Vilken höjd bygger det i så fall?
Vilken skillnad gör 12mm fixkam jmf med 10mm?
Golvet är flytspacklat och har golvvärme ska man lägga primer innan fixet?
Klicka här för att svara