Bytte tangentbord men har suttit och pepprat på varenda knapp. Tangentbordet ger inga kommandon under start

Tysligen saknar jag detta val när jag kör recovery mode:
Skärmbild av datorns avancerade återställningsalternativ, där 'UEFI Firmware Settings' är markerat som saknat i recovery mode.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stäng av datorn och filma skärmen och lägg upp filmsnutten här, ibland står det längst ned eller högst upp vad man ska trycka för att komma in i Bios.

Dator med blåskärm som visar "Startup Repair" och meddelande att datorn inte kan repareras automatiskt. Alternativ för stängning och avancerade inställningar visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu installerar jag om windows från grunden…återkommer

Skulle föreslå att du kopplar ur de andra diskarna, och bara har den nya ansluten, innan du installerar om, för att inte riskera att installera på fel disk och skriva över några dokument eller viktiga bilder.
Installera från USB som några föreslagit.

R Rolle85 skrev:
Nu installerar jag om windows från grunden…återkommer
Prova att installera Windows 11 om du ändå ska ominstallera.

Alfredo Alfredo skrev:
Boota från en ny tom disk?
Man brukar ju göra en bootbar usbsticka med media på och sedan sätta bootordningen till 1. usb stickan och 2 rätt hd.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
jag ger upp. Denna dator kan inte komma åt bios. Kan jag skicka en disk till någon av er och installera windows på den? Gärna göteborg

Ta reda på vad moderkortet heter, det går att komma in i bios på alla PC.

R Rolle85 skrev:
Denna dator kan inte komma åt bios.
Kan du fortfarande få igång den? I så fall borde du kunna se vilket moderkort du har och då bör det gå att klura ut hur du kommer åt BIOS. Eller öppna lådan och se om du hittar några beteckningar på kortet.

Edit: Tvåa på den...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ta reda på vad moderkortet heter, det går att komma in i bios på alla PC.
sitter och tittar på det men ser inget namn bara ett serienummer

Ta ett kort.. 👍

R Rolle85 skrev:
jag ger upp. Denna dator kan inte komma åt bios. Kan jag skicka en disk till någon av er och installera windows på den? Gärna göteborg
om du bara har den nye disken inkopplad så behöver du inte gå in i bios

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.