5 645 läst · 147 svar
6k läst
147 svar
Hur installera windows på ny hårddisk?
Nu jävlar! Drog ut kabeln i bak på datorn och tog ut knappcellsbatteriet på moderkortet och nu kommer jag åt bios!
Men när jag startar datorn ser jag inte disken på ”min dator” jag ser den dock i Bios som ”Intenso Ssd 1024gb”.
Men när jag startar datorn ser jag inte disken på ”min dator” jag ser den dock i Bios som ”Intenso Ssd 1024gb”.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 442 inlägg
Jag har kört samma Windows install sedan 2020 utan någon som helst degradering i prestanda vid boot eller drift. Det var länge sedan Windows perf degredsrase med tiden.RoTe skrev:
Nu blir det dock AMD 9950x3d och nvidia 5090 så då blir det ny install
Beror nog mycket på vad man har installerat också. Min arbetsstatio än från ca 2018 har verkligen ruttnat åt helvete. Men då med stora och komplexa mjukvaror för utveckling.AndersMalmgren skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 999 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 999 inlägg
Förstår att det är första gången du skall göra detta, är du beredd på förlora data?R Rolle85 skrev:
Anlita någon som är kunnig, det finns de som fixar det snabbt och det är värt varenda krona.
Det är inte ”bara”. Det är program som ska passa in i det nya systemet. Filer kan du kopiera och lägga in när nya systemet är på plats.
Renoverare
· Stockholm
· 18 442 inlägg
Min dator är just en workstation. Men jag stänger av många services osv efter jobbet som SQL server tex. Kör dock mest SQL localdb nu för tiden.S Staffan-N skrev:
Liknande trådar
-
Hur installera dimbar belysning på snyggt sätt?
Belysning -
Korrekt ? installerade nya ventiler för inkommande vatten tilll BRF?
Vatten & Avlopp -
ARN till Bauhaus: Ta bort den spruckna bänkskivan och installera en ny
Artikelkommentarer -
Lukt från nyinstallerad luftluft värmepump
Värmepumpar -
Nyinstallerad luftvattenvärmepump för högt tryck?
Värmepumpar