Jag har försökt lägga till disken men datorn känner inte av den

Nu jävlar! Drog ut kabeln i bak på datorn och tog ut knappcellsbatteriet på moderkortet och nu kommer jag åt bios!
Men när jag startar datorn ser jag inte disken på ”min dator” jag ser den dock i Bios som ”Intenso Ssd 1024gb”.
Datorskärm som visar BIOS-fliken System Status med information om installerade enheter, inklusive en Intenso SSD på 1024 GB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Datorens BIOS-inställningar på en MSI-skärm visar boot-prioriteter och val mellan olika uppstartsalternativ, inklusive USB och CD/DVD-enheter.
Skapa konto

Den finns åven i enhetshanteraren men jag kan inte se den på ”min dator”!
En bild av Enhetshanteraren i Windows som visar olika disk- och ljudenheter, inklusive Intenso SSD och LITEON LCH-256V2S-HP.
Skapa konto

Jag löste detnunder diskhanteraren, den behövde bli partionerad

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Tack alla, vilken jävla kamp

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
RoTe
R Rolle85 skrev:
Tack alla, vilken jävla kamp
Ja dina trådar tenderar bli så

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja dina trådar tenderar bli så
Hey! Han löste det!

• Gilla
klosp11 och 2 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Hey! Han löste det!
Bra att 85-åringen inte gav upp!

• Haha
snaggletooth
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Android ligger förvisso ljusår från iOs men brukade vara bättre än Windows ändå. Kanske har Windows gått om.
Jag har kört samma Windows install sedan 2020 utan någon som helst degradering i prestanda vid boot eller drift. Det var länge sedan Windows perf degredsrase med tiden.

Nu blir det dock AMD 9950x3d och nvidia 5090 så då blir det ny install

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har kört samma Windows install sedan 2020 utan någon som helst degradering i prestanda vid boot eller drift. Det var länge sedan Windows perf degredsrase med tiden.

Nu blir det dock AMD 9950x3d och nvidia 5090 så då blir det ny install
Beror nog mycket på vad man har installerat också. Min arbetsstatio än från ca 2018 har verkligen ruttnat åt helvete. Men då med stora och komplexa mjukvaror för utveckling.

H
R Rolle85 skrev:
Jag har en solid state drive på 256gb. Vill byta till en större men hur får jag in windows på den nya hårddisken? Pluggar man in den också och startar datorn?
Kör windows 10 Pro.
Förstår att det är första gången du skall göra detta, är du beredd på förlora data?
Anlita någon som är kunnig, det finns de som fixar det snabbt och det är värt varenda krona.
Det är inte ”bara”. Det är program som ska passa in i det nya systemet. Filer kan du kopiera och lägga in när nya systemet är på plats.

S Staffan-N skrev:
Beror nog mycket på vad man har installerat också. Min arbetsstatio än från ca 2018 har verkligen ruttnat åt helvete. Men då med stora och komplexa mjukvaror för utveckling.
Min dator är just en workstation. Men jag stänger av många services osv efter jobbet som SQL server tex. Kör dock mest SQL localdb nu för tiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.