stefancrs skrev:
Henri alltså?

[video=youtube;Q34z5dCmC4M]https://www.youtube.com/watch?v=Q34z5dCmC4M[/video]
Vackert filmat, dock inte av mig. Synd att katten inte kunde öppna kattluckan till friheten.

Fan, kunde inte göra Sorti (Man kan ju inte låta okunskapen gå ut vinnande), katten blundar/blinkar regelbundet med ögonen i den filmen, det är ett tecken på trygghet och att han trivs (Ett vänskapstecken)

Redigerat:
Släpp katterna loss, det är sommar!

Till alla katthatare. Köp en större hund. Och lägg ner "doktor" tråden här. ��

AndersMalmgren skrev:
Fan, kunde inte göra Sorti (Man kan ju inte låta okunskapen gå ut vinnande), katten blundar/blinkar regelbundet med ögonen i den filmen, det är ett tecken på trygghet och att han trivs (Ett vänskapstecken)
Tråkigt att du inte håller ditt löfte att göra sorti från denna tråd! Förmodar att du nu fortsätter att sprida din okunskap om hur naturligt det är för katter att låsas in. Gäller det endast katter och inte alla djur och kanske även människor?

Atom skrev:
Till alla katthatare. Köp en större hund. Och lägg ner "doktor" tråden här. ��
Det hjälper inte !! Katten skiter fullständigt i storleken på hunden , och hunden i sig blir inte agressivare eller mer katthatare ju större den är.;)

Micro skrev:
Det hjälper inte !! Katten skiter fullständigt i storleken på hunden , och hunden i sig blir inte agressivare eller mer katthatare ju större den är.;)
Glädjedödare. :)

Jag tror att det helt enkelt är en gammal hederlig freudiansk projiceringsmekanism.

Innekattsvurmaren har en släng av agorafobi,
och vill själv bli instängd i tvårummaren som en liten hemmakatt.
Ungefär som att önska sig tillbaka in i moderlivet :rolleyes:

Men projicerar dessa undermedvetna drifter på det stackars oskäliga djuret.

• Gilla
Henri
  • Laddar…
Helvete vad jag misstror människan som art (Den obildade massan har alltid rätt)

Redigerat:
Fixartanten skrev:
Tråkigt att du inte håller ditt löfte att göra sorti från denna tråd! Förmodar att du nu fortsätter att sprida din okunskap om hur naturligt det är för katter att låsas in. Gäller det endast katter och inte alla djur och kanske även människor?
Så hatisk bara för att folk inte tycker som du

lars_stefan_axelsson skrev:
Ingen okastrerad hankatt då?
Nej som jag skrev tycker jag det är en styggelse. Om det inte är en ladugårdskatt då. Att ha en okastrerad hankatt hemma är dessutom en dyr historia. Kattjäkeln kommer att spraya alla möbler. Men de blir väldigt vackert muskulösa ..

Från det ena till det andra.

Alla katter klättrar i träd. En av våra har jagat en ekorre fem meter upp i ett körsbärsträd (där den snattade av fågelmaten).
En granne påstod att rasen Norsk Skogskatt var den enda som kunde klättra nedför träd med huvudet först,
dvs utan att bara "backa" ned.
Kan detta stämma?

Här är för övrigt en katt som klättrar på en dörr med myggnät:
P1000324 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

KnockOnWood skrev:
Från det ena till det andra.

Alla katter klättrar i träd. En av våra har jagat en ekorre fem meter upp i ett körsbärsträd (där den snattade av fågelmaten).
En granne påstod att rasen Norsk Skogskatt var den enda som kunde klättra nedför träd med huvudet först,
Kan detta stämma?

Här är för övrigt en katt som klättrar på en dörr med myggnät:
[bild]
Klättra ner med nosen före ja det kan den men de beror på att den är just Norsk

• Gilla
kanonkula
  • Laddar…
elpaco skrev:
Nej som jag skrev tycker jag det är en styggelse. Om det inte är en ladugårdskatt då. Att ha en okastrerad hankatt hemma är dessutom en dyr historia. Kattjäkeln kommer att spraya alla möbler. Men de blir väldigt vackert muskulösa ..
Snacka om att det är viktigt att bejaka kattens "naturliga beteende", när man inte ens vill ha en "naturlig" katt... ;)

"Ja, alltså, det är ju bara det naturliga beteendet hos den onaturliga katten som är viktigt att försvara..." ;)

lars_stefan_axelsson skrev:
Snacka om att det är viktigt att bejaka kattens "naturliga beteende", när man inte ens vill ha en "naturlig" katt... ;)

"Ja, alltså, det är ju bara det naturliga beteendet hos den onaturliga katten som är viktigt att försvara..." ;)
Jag hänger inte med här. Var har jag skrivit att jag vill "bevara kattens naturliga beteende"? Det är verkligen ditt påfund. Jag har skrivit vad jag tycker katten mår bra av, och att vissa saker ligger i kattens natur. Att kastrera sin katt är ett ansvar jag tycker man skall ta med utekatter.

KnockOnWood skrev:
Kan detta stämma?:
[bild]
Jag kan inte svara på om det är den enda rasen, men mina föräldrars norska skogskatt klättrar såväl upp som ner i träd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.