Och "separationen" av dom tre faserna ska ske i en kopplingsdosa som sitter före dom separata uttagen.
Alltså inkommande matning till kopplingsdosa, sedan 3 separata kablar från kopplingsdosa till uttagen.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det får inte vara 3-fas 400 V i ett och samma uttag. De är godkända för 1-fas 230 V.
Elko har 2-vägsuttag med separata brunnar för 440V 16A så det går om man väljer rätt material.

TS, tänk på att det kan behövas en jordfelsbrytare om du sätter uttag istället för brytare. Värt att kolla upp.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Elko har 2-vägsuttag med separata brunnar för 440V 16A så det går om man väljer rätt material.

TS, tänk på att det kan behövas en jordfelsbrytare om du sätter uttag istället för brytare. Värt att kolla upp.
JFB finns

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vad tror ni kan vara rimlig kostnad för detta? 500kr för material och 1h arbetstid?

Oftast har man ett minimipris på 2 timmar ( a 6-800:-/tim) då bara ställtiden uppgår till en timme. Dvs skaffa grejer, lämna returer, skriva fakturaunderlag, restid mm.
Ps
Samt någon hundring för matr.

• Gilla
DE73
  • Laddar…
E elmont skrev:
Oftast har man ett minimipris på 2 timmar ( a 6-800:-/tim) då bara ställtiden uppgår till en timme. Dvs skaffa grejer, lämna returer, skriva fakturaunderlag, restid mm.
Ps
Samt någon hundring för matr.
Detta är vad elektrikern jag brukar anlita debiterar. Dom är lokaliserade ca 500 meter från huset.
Servicebil: 1 debitering per bil & dygn 300:- (375:-inkl moms)
Timdebitering: 592:- (740:- inkl moms)
Minidebitering (1 tim+ servicebil) 1200:- (1 500:- inkl moms)

Ska låta dom göra lite olika saker och vill veta ungefär vad det landar på totalt.

Tror du att dom byter uttag på ca 1h?

D DE73 skrev:
Detta är vad elektrikern jag brukar anlita debiterar. Dom är lokaliserade ca 500 meter från huset.

Ska låta dom göra lite olika saker och vill veta ungefär vad det landar på totalt.

Tror du att dom byter uttag på ca 1h?
Ring och fråga, svårt för andra att svara på.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
D DE73 skrev:
Någon speciell anledning till att du vill ha just en toppmatad?
D DE73 skrev:
Kanske ska passa på att köpa en ny tvättmaskin. Känns knappt lönt att montera en stickpropp på den gamla. Någon som har tips på en bra toppmatad maskin? Något särskilt man ska tänka på vid val av maskin?

[länk]
Någon särskild anledning till just toppmatad?

• Gilla
DE73
  • Laddar…
D DE73 skrev:
Tänk vad bra med pengar jag skulle håva in med allt utanför timpenningen och inte behöva jobba mer än 3 olika ställen per dag. Ingår då tiden och ev km att köra till kunden och arbetstiden startar när verktygen är på plats eller.

Jakopp Jakopp skrev:
Någon särskild anledning till just toppmatad?
Min pappa på 80år som mest tvättar där. Han slipper böja på rygg och knän med toppmatad.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
D DE73 skrev:
Min pappa på 80år som mest tvättar där. Han slipper böja på rygg och knän med toppmatad.
Jag förstår! Köper den

Att montera på stickpropp på den gamla tar inte mer än 5 minuter, men är det dags för byte ändå kan det vara lika bra🙂

J jonaserik skrev:
Tänk vad bra med pengar jag skulle håva in med allt utanför timpenningen och inte behöva jobba mer än 3 olika ställen per dag. Ingår då tiden och ev km att köra till kunden och arbetstiden startar när verktygen är på plats eller.
Jag har inte funderat så mycket över deras debiteringsmodell. Jag har anlitat dom två gånger tidigare och det har varit okej priser. Dom ligger 500 meter bort och jag har skickat detaljerade bilder och beskrivning så dom har med allt material. Jag förstår inte exakt vad du menar?

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Jakopp Jakopp skrev:
Jag förstår! Köper den

Att montera på stickpropp på den gamla tar inte mer än 5 minuter, men är det dags för byte ändå kan det vara lika bra🙂
Om jag förstår skylten rätt så är maskinen tillverkad april 1997?

• Etikett på en apparat med tekniska specifikationer, energiförbrukning och tillverkningsinformation, "Made in Germany".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
D DE73 skrev:
Jag har inte funderat så mycket över deras debiteringsmodell. Jag har anlitat dom två gånger tidigare och det har varit okej priser. Dom ligger 500 meter bort och jag har skickat detaljerade bilder och beskrivning så dom har med allt material. Jag förstår inte exakt vad du menar?
Ingen skugga över dig eller elektrikern, men ser hisklig debiteringsform av olika påförda avgifter som fördyrar för en kund rätt häftigt. Men vet att en del gör så. I mitt tycka att skinna en kund. För ett lätt jobb som du har och 500 meter bort och 2 tim. så får du betala dubbelt och lite till för hela jobbet. I mina ögon en klar överkurs. Det är bara min tanke i det hela och lägger mig inte i vad som är mellan kund och utförare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.