6 319 läst · 82 svar
6k läst
82 svar
Hur göra med inkoppling av gammal tvättmaskin
Elko har 2-vägsuttag med separata brunnar för 440V 16A så det går om man väljer rätt material.J Josth skrev:
TS, tänk på att det kan behövas en jordfelsbrytare om du sätter uttag istället för brytare. Värt att kolla upp.
Detta är vad elektrikern jag brukar anlita debiterar. Dom är lokaliserade ca 500 meter från huset.E elmont skrev:
Servicebil: 1 debitering per bil & dygn 300:- (375:-inkl moms)
Timdebitering: 592:- (740:- inkl moms)
Minidebitering (1 tim+ servicebil) 1200:- (1 500:- inkl moms)
Ska låta dom göra lite olika saker och vill veta ungefär vad det landar på totalt.
Tror du att dom byter uttag på ca 1h?
Ring och fråga, svårt för andra att svara på.D DE73 skrev:Detta är vad elektrikern jag brukar anlita debiterar. Dom är lokaliserade ca 500 meter från huset.
Servicebil: 1 debitering per bil & dygn 300:- (375:-inkl moms)
Timdebitering: 592:- (740:- inkl moms)
Minidebitering (1 tim+ servicebil) 1200:- (1 500:- inkl moms)
Ska låta dom göra lite olika saker och vill veta ungefär vad det landar på totalt.
Tror du att dom byter uttag på ca 1h?
Kanske ska passa på att köpa en ny tvättmaskin. Känns knappt lönt att montera en stickpropp på den gamla. Någon som har tips på en bra toppmatad maskin? Något särskilt man ska tänka på vid val av maskin?
https://www.power.se/c/7355/vitvaro...VpkeRBR2jLAnUEAAYASAAEgKPMvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.power.se/c/7355/vitvaro...VpkeRBR2jLAnUEAAYASAAEgKPMvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Någon särskild anledning till just toppmatad?D DE73 skrev:
Tänk vad bra med pengar jag skulle håva in med allt utanför timpenningen och inte behöva jobba mer än 3 olika ställen per dag. Ingår då tiden och ev km att köra till kunden och arbetstiden startar när verktygen är på plats eller.D DE73 skrev:
Jag har inte funderat så mycket över deras debiteringsmodell. Jag har anlitat dom två gånger tidigare och det har varit okej priser. Dom ligger 500 meter bort och jag har skickat detaljerade bilder och beskrivning så dom har med allt material. Jag förstår inte exakt vad du menar?J jonaserik skrev:
Om jag förstår skylten rätt så är maskinen tillverkad april 1997?Jakopp skrev:
Redigerat:
Ingen skugga över dig eller elektrikern, men ser hisklig debiteringsform av olika påförda avgifter som fördyrar för en kund rätt häftigt. Men vet att en del gör så. I mitt tycka att skinna en kund. För ett lätt jobb som du har och 500 meter bort och 2 tim. så får du betala dubbelt och lite till för hela jobbet. I mina ögon en klar överkurs. Det är bara min tanke i det hela och lägger mig inte i vad som är mellan kund och utförare.D DE73 skrev: