982 läst · 17 svar
982 läst
17 svar
Hur gör man ett snyggt avslut på taklisten?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 008 inlägg
Så här gjorde jag. Inspiration från ”Badehotellet”. Allt är vitmålat nu.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Kanske lite sen att svara, men vill bara lägga upp lite fler förslag ifall någon landar i tråden framöver.
Avslut kan också göras med mindre än 45 grader, tror jag gjorde dessa med 30 t.ex.
Om man hittar rätt vinkel skulle den till och med kunna liva med kanten på ditt snedtak.
Precis som 7ender ovan hade vi någon spännande blandning där snedtak mötte tak. Löste det såhär (snålade dock och återanvände taklisterna eftersom det är tillfälligt)
Och sist en förkroppning i snedtak. Älskar förkroppning i gammalt hus – det löser alla problem med konstiga vinklar, men det går ju knappt att förkroppa hålkälslister
Avslut kan också göras med mindre än 45 grader, tror jag gjorde dessa med 30 t.ex.

Logga in
Skapa konto
Om man hittar rätt vinkel skulle den till och med kunna liva med kanten på ditt snedtak.
Precis som 7ender ovan hade vi någon spännande blandning där snedtak mötte tak. Löste det såhär (snålade dock och återanvände taklisterna eftersom det är tillfälligt)

Logga in
Skapa konto
Och sist en förkroppning i snedtak. Älskar förkroppning i gammalt hus – det löser alla problem med konstiga vinklar, men det går ju knappt att förkroppa hålkälslister

Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara