Skumpe Skumpe skrev:
Latex säger du.... Har du nån länk? Det samlas smuts där så det är tilltalande såklart att fylla i det. Men jag vill kunna skruva ur skruven, det är det.
Jag tror jag har några plugg som är utmärkta för ändamålet, dom är så små att jag aldrig får nytta av dem.

Skumpe
A Andy78 skrev:
Jag tror jag har några plugg som är utmärkta för ändamålet, dom är så små att jag aldrig får nytta av dem.
Kan du lägga upp en bild?

Skumpe
L lat skrev:
Vanlig fog/målar latex.
Det går ju inte att skruva hårt i det, men det behövs åtminstone inte hos mig.
Hmm nä alltså belastningen är inte jättestor men det kan inte vara så att den lossnar så man snubblar. Målarlatex.... Ska kolla upp det. Luktar det mycket? Frun kommer inte gilla det.

Är den gröna hålen dom satt i och materialet markerat i rött betong? Golv möter tröskel med markerat hål i grönt och röd linje vid misstänkt betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sätt den med dubbelhäftande tejp, av lämplig sort.

• Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Lister är det fulaste jag vet, går det inte att peta ner en ekbit med något svällande lim? Kylsprej var annars kul om det funkar på tröga trägolv.

Dom här kan funka.

Förpackning med Fischer pluggar på träyta bredvid ett måttband.
Skapa konto
Bild på en Fischer pluggförpackning med installationsinstruktioner och måttangivelser på bord.
Skapa konto

Stopp stopp stopp...
Kör lim mot klinkern så kan trägolvet röra sig med årstiderna och dina problem är lösta.

Nästan vilket lim som med polymerbas funkar..
Säg till vilken butik du har i närheten så kan du få tips annars.

C
Skumpe Skumpe skrev:
Det låter som ganska mycket arbete
Var tyvärr det bästa jag kunde komma på :confused:
Du kanske kan ringa stålmannen så får han komma dit och kolla med röntgensynen?

Skumpe
A Andy78 skrev:
Är den gröna hålen dom satt i och materialet markerat i rött betong?[bild]
Exakt!

Skumpe
D daugaard skrev:
sätt den med dubbelhäftande tejp, av lämplig sort.
Det är möjligt men inte beständigt. Hur gör du med skruvhålen? Stoppar i skruvarna lösa?

Skumpe
A Alexn72 skrev:
Stopp stopp stopp...
Kör lim mot klinkern så kan trägolvet röra sig med årstiderna och dina problem är lösta.

Nästan vilket lim som med polymerbas funkar..
Säg till vilken butik du har i närheten så kan du få tips annars.
Menar du att jag ska limma mot klinkern och inte alls fästs i parketten eller betongen? Sviktar inte listen när man går på den då?
Jag tror dessutom fästytan blir för liten för att det ska sitta ordentligt. Ställer också samma fråga till dig som till andra som vill limma: hur gör du med skruvhålen i listen? Man kan ju stoppa i skruvarna men de sitter ju bara lösa då.

Skumpe
A Andy78 skrev:
Dom här kan funka.

[bild] [bild]
Jag har liknande men frågan är ändå om det fungerar med så grunda hål. Jag kan såklart testa, det är ju inget svårt att skruva bort och börja om ifall det inte sitter. Lösningen som är mest tilltalande annars är att limma fast träplugg i hålen och sen använda dessa som plugg. Och sen fylla utrymmet med någon fog, tipset var latexfog.

Skumpe Skumpe skrev:
Jag har liknande men frågan är ändå om det fungerar med så grunda hål. Jag kan såklart testa, det är ju inget svårt att skruva bort och börja om ifall det inte sitter. Lösningen som är mest tilltalande annars är att limma fast träplugg i hålen och sen använda dessa som plugg. Och sen fylla utrymmet med någon fog, tipset var latexfog.
Men hur grunt pratar vi om, skruvarna som satt där innan måste har ju en viss längd och dmiension.
Och dom måste ju ha fäst i något än själva betongen, är det någon form av plugg kvar i hålet?
Jag tycker att det ser ut som att det är skruvat i noten på golvet.

Skumpe
A Andy78 skrev:
Men hur grunt pratar vi om, skruvarna som satt där innan måste har ju en viss längd och dmiension.
Och dom måste ju ha fäst i något än själva betongen, är det någon form av plugg kvar i hålet?
Jag tycker att det ser ut som att det är skruvat i noten på golvet.
Nej det satt plugg där. De stack upp ungefär 1,5 cm ur hålen. Några skruvar satt inte fast alls (de snurrade bara) och någon hade bitit hyfsat. Men inte tillräckligt bra eftersom att de lossnade när man gick på dem. Förra ägaren hade då använt någon slags tejp för att fästa listen igen vilket också sedan släppt. Nu vill jag fästa listen ordentligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.