Skumpe
A Andy78 skrev:
kan du verkligen använda sammma hål? det kräver att det finns matchande hål på nya listen du ska skruva dit.
Ja det är helt sjukt men de passar faktiskt.

Skumpe
E Emanuel01 skrev:
2 bitar kemisk metall och trycka i 2 pluggar när det är mjukt?
Har aldrig använt kemisk metall. Kan man skruva ur och in skruven i det? Blir det inte.... som metall när det härdar?

@Skumpe Hur ser gamla och nya listen ut?

Tag en plastplugg för betong i rätt dimension och kapa till lämplig längd, eller tryck i några träplugg, typ sådana som följer med möbler.

Skumpe
A Andy78 skrev:
@Skumpe Hur ser gamla och nya listen ut?
De ser ganska lika ut. Den nya heter nivålist från något som heter Dione

Hur ser skruven ut som du ska använda?
Hur djupa är hålen, mät med en tandpetare, tändsticka eller liknande.

Skumpe
A Andy78 skrev:
Tag en plastplugg för betong i rätt dimension och kapa till lämplig längd, eller tryck i några träplugg, typ sådana som följer med möbler.
Nu börjar det likna något. Limma fast träplugg och skruva i. Tror vi har en vinnare. Tips på lim som biter fast bra i betong?

Skumpe Skumpe skrev:
Nu börjar det likna något. Limma fast träplugg och skruva i. Tror vi har en vinnare. Tips på lim som biter fast bra i betong?
Men hålen verkar gå igenom trägolv?

Skumpe
A Andy78 skrev:
Hur ser skruven ut som du ska använda?
Hur djupa är hålen, mät med en tandpetare, tändsticka eller liknande.
De är nog 7-8mm och lika breda. Skruv har jag rätt mycket men de som följde med är kanske 2mm breda och 30mm långa. P1.

Skumpe Skumpe skrev:
De är nog 7-8mm och lika breda. Skruv har jag rätt mycket men de som följde med är kanske 2mm breda och 30mm långa. P1.
2mm typ som en blompinne.

Ser precis likadant ut hemma, funderar på att fylla sprickan med latex & skruva i det.

Skumpe
A Andy78 skrev:
Men hålen verkar gå igenom trägolv?
Nej inte alls de går i betong. Parketten ligger bredvid.

Skumpe
A Andy78 skrev:
2mm typ som en blompinne.
Ja exakt.

Skumpe
L lat skrev:
Ser precis likadant ut hemma, funderar på att fylla sprickan med latex & skruva i det.
Latex säger du.... Har du nån länk? Det samlas smuts där så det är tilltalande såklart att fylla i det. Men jag vill kunna skruva ur skruven, det är det.

Vanlig fog/målar latex.
Det går ju inte att skruva hårt i det, men det behövs åtminstone inte hos mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.