181 718 läst · 164 svar
182k läst
164 svar
Hur får jag bort mina klöver ur gräsmattan?
Det var här röllekan härjade som värst. Allt dog inte men bra mycket. Nu förstår ni bättre vad jag menar med allt allt ser svart ut.
All klöver dog så klart inte men det mesta. Är nöjd över hur det blev. Delar med mig av resultatet.
Jag ska topdressa och så nya frön på många ställen. Jag kommer även bespruta de envisaste områdena som fortfarande har små mängder klöver och rölleka kvar.
Länk till "före" bilderna
Första bilden är ett bra exempel vad medlet gör med klöver, MU HAHAHAHAHA!
Jag ska topdressa och så nya frön på många ställen. Jag kommer även bespruta de envisaste områdena som fortfarande har små mängder klöver och rölleka kvar.
Länk till "före" bilderna
Första bilden är ett bra exempel vad medlet gör med klöver, MU HAHAHAHAHA!
Ser mycket bra ut, på med toppdress och lite frön så har du en underbart fin matta sedan!
Man borde nog beställa ett gäng flaskor att ha ståendes hemma, det är nog bara en tidsfråga innan dom begränsar importeringen av denna typen av produkter....
Man borde nog beställa ett gäng flaskor att ha ståendes hemma, det är nog bara en tidsfråga innan dom begränsar importeringen av denna typen av produkter....
Jag hänger inte riktigt med på det här med spridningen av det.
Blanda ut med vatten i en tryckspruta? Men sen verkar ni försöka ta reda på hur stor yta ni kommer täcka beroende på hur snabbt ni går? Är det jättenoga? Kan man få en hyffsad steg-för-steg-beskrivning?
Blanda ut med vatten i en tryckspruta? Men sen verkar ni försöka ta reda på hur stor yta ni kommer täcka beroende på hur snabbt ni går? Är det jättenoga? Kan man få en hyffsad steg-för-steg-beskrivning?
Produkter som diskuteras: "tryckspruta"
Tryckspruta Standard 7 liter Hozelock
Handtag som inte droppar
355 kr inkl moms
Läs mer
Mjo, men det handlar bara om att få till rätt mängd blandning på gräset? Och är det relevanta då hur mycket Dicotext jag får ut per yta? Tänker om man kan blanda mer eller mindre koncentrerat beroende på vad ens uppmätta spridning blir? Eller ska jag anpassa min gånghastighet utifrån resultatet?
Blanda 1% , spruta på allt ogräs du ser, klart!S spuun skrev:
Behöver absolut inte göra det krångligare än så