:seenoevil:

Textskämt om Schweiz med ordleken att flaggan är en stor fördel ("big plus").
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Text på grön bakgrund med vitsen "Why did the nurse need a red pen at work? In case she needed to draw blood.
Skapa konto

Textvits med frågan "Why did the bicycle collapse? It was two tired" på orange bakgrund.
Skapa konto

:p

• Haha
  • Gilla
Fario och 3 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
"Stopp nu!" hojtar dataingenjören. "Vi går alla ut ur bilen och sen in igen, och ser sen om den går att starta."
Provade det på en Volvo när jag var IT-Tekniker, och det funkade faktiskt. :cool:

S Stingray468 skrev:
Provade det på en Volvo när jag var IT-Tekniker, och det funkade faktiskt. :cool:
Var det för att du var IT-tekniker eller för att det var en Volvo som det fungerade? :thinking:

R roli skrev:
Var det för att du var IT-tekniker eller för att det var en Volvo som det fungerade? :thinking:
Både och. Satt mej i bilen och vred om nyckeln, bilen startade ej. Tänkte; nu gör jag om detta/bootar om, nåt är fel. Klev ur, låste, låste upp och kom på att Volvon jag precis hade köpt hade nymodigheten med startspärr, en liten pinne man skulle stoppa i ett hål och dra ut, innan man satt i nyckeln och vred om... ja utvecklingen har gått framåt sen dess. Volvon var en 855 -96.

• Gilla
1
  • Laddar…
Farsan hade en SAAB 9-5 som en gång när jag lånade den plötsligt bara dog, all elektronik bara la av.
Svängde in till sidan och tänkte "jaha, vafan nu?!".
Behövde inte gå ur bilen, men var tvungen att ta loss nyckel och sätta i den igen, som tur var startade bilen igen.
Hade aldrig hänt innan, hände aldrig igen.

ROLIG HISTORIA:

- Varför rymde du från sjukhuset?
- Sjuksköterskan sa att en blindtarmsoperation var ett enkelt ingrepp och att det inte var någon anledning att oroa sig.
- Det sa hon väl för att lugna dig?
- Mig? Hon sa det till kirurgen!

• Haha
  • Gilla
em72 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, jag har funderat på det men är lite osäker på hur man gör. Har du någon guide?
Jag har ...
Liten svart och alla svaren finns i den. Dock saknas frågan för svaret ”42”.

Smarttelefon bakgrund med texten "DON'T PANIC" och datumet "Sunday, 4 October" visas på skärmen.
Skapa konto

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
hsd
fahlis fahlis skrev:
Vi får väl lifta till någon annanstans …
Glöm inte handduken

• Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Foliehatt, shmoliehatt...

Det man behöver är en handduk.
Jag har haft en handduk med inskription ”A Dent” i ena kanten. Bara doppa hörnet i näringslösning och ge sig av ..

• Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Farsan hade en SAAB 9-5 som en gång när jag lånade den plötsligt bara dog, all elektronik bara la av.
Svängde in till sidan och tänkte "jaha, vafan nu?!".
Behövde inte gå ur bilen, men var tvungen att ta loss nyckel och sätta i den igen, som tur var startade bilen igen.
Hade aldrig hänt innan, hände aldrig igen.
Typisk UFO-effekt, de brukar döda all elektronik och senare funkar allt igen när UFOt försvunnit.:p

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Var är humorn ??????
Börjar undra om jag tittat in i fel tråd...

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Var är humorn ??????
Här?
Människor använder gemensamt kraft för att flytta en lastbil, markerat med en gul ring.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Arnmark och 10 till
  • Laddar…
B
Och här :rofl:

Kreativ representation av ett ansikte gjort av skinkskivor, ost som hår och hamburgerbröd som hatt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Talvan och 10 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Var är humorn ??????
Inte här iaf .. :rofl::crysmile:

Snigla Snigla skrev:
Var är humorn ??????
Med risk för att dissekera grodan; Det är en massa referenser till Douglas Adams "The hitchhiker's guide to the galaxy"
Jag kan för övrigt rekommendera den som ljudbok på svenska, uppläst av Johan Rabéus. Rabéus ger berättelsen en extra dimension i och med att han ger alla karaktärer skojiga röster och dialekter.

• Gilla
Stefan Bengtsson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.