7 766 335 läst · 38 029 svar
7766k läst
38,0k svar
Humorhörnan ...
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Kan det vara här du läste det?Handyman 1 skrev:
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/fyra-av-tio-lantbrukare-utsaetts-foer-brott.CIw3HZd7j
Aftonbladet (eller statistiken) är inte jättetydligt hur stor del av brotten är politisk och hur stor del är ekonomisk motiverade.
Tre ingenjörer är ute på en biltur. Den ena är mekaniker, en är eltekniker och en dataingenjör.
Bilen får plötsligt motorstopp och stannar på vägrenen.
"Bara lugn," säger mekanikern. "Det är något mekaniskt. Jag kollar och vi är på väg om en stund."
"Vänta lite!" ropar elteknikern. "Så som den stannade, är det troligast ett elfel. Jag kollar så är vi på väg om en eller två minuter."
"Stopp nu!" hojtar dataingenjören. "Vi går alla ut ur bilen och sen in igen, och ser sen om den går att starta."
"Bara lugn," säger mekanikern. "Det är något mekaniskt. Jag kollar och vi är på väg om en stund."
"Vänta lite!" ropar elteknikern. "Så som den stannade, är det troligast ett elfel. Jag kollar så är vi på väg om en eller två minuter."
"Stopp nu!" hojtar dataingenjören. "Vi går alla ut ur bilen och sen in igen, och ser sen om den går att starta."
Man får inte glömma att stänga alla fönster först.thomas33 skrev:Tre ingenjörer är ute på en biltur. Den ena är mekaniker, en är eltekniker och en dataingenjör.
Om det är en tysk bil, har mekanikern rätt.
Är det en engelsk vil är det elteknikern, och är det en fransk bil, dataingenjören.
Jag har en renault, och de flests fel löser jag genom att stänga av motorn och starta igen.
Är det en engelsk vil är det elteknikern, och är det en fransk bil, dataingenjören.
Jag har en renault, och de flests fel löser jag genom att stänga av motorn och starta igen.