Tss skrev:
Nostalgi,det var bättre förr :cool:
[bild] [bild] [bild]
intressant med den filöverföringen.. med den kvarvarande tiden som måttstock ska den redan ha pågått i ca 1700 timmar...
 
harry73
Men med överföringshastigheten som mått i 2-3 timmar. Sedan blev det rusningstrafik på nätet och stannade nedladningen. Då rusar återstående tiden iväg
 
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Om man tittar på stapeln så är ca hälften nerladdat vilket betyder att det pågått i 39 år (ca 340 000timmar)
Rätt fantastiskt om man tänker efter: Det har påbörjats långt innan internet o även före datorn som används byggdes:
 
harry73 harry73 skrev:
Men med överföringshastigheten som mått i 2-3 timmar. Sedan blev det rusningstrafik på nätet och stannade nedladningen. Då rusar återstående tiden iväg
Förklaringen: https://xkcd.com/612/
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Dagens bästa:

Skärmavbild av ett textinlägg med en berättelse om en värmeanläggningsinstallation och en efterföljande telefonsamtalskonversation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hahahaha.. :cool::rofl::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
martinradbo och 33 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Dagens bästa:

[bild]

Hahahaha.. :cool::rofl::crysmile:
ZPG Samora, var det en tjej eller kille :crysmile:
 
Kanske en sån där hen :thinking:
 
F
Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid...
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan...nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödigt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar... 1f615.png:/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med..."
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 6 till
  • Laddar…
Du har tyvärr gjort fel. Du skulle ställt tillbaka klockorna nu. Glömde du flytta dem i våras?
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 2 till
  • Laddar…
. Skämtsam butiksskylt med orden "DO A TREE" upplysta i grönt vid skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
henrikpalm och 1 till
  • Laddar…
. Vitt meme-format med texten "The guy who discovered milk... What was he doing?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
muraren2 och 3 till
  • Laddar…
"...till den facila kostnaden av cirka 5 kronor styck. – Hon skickade oss hundratals dyra SMS med hennes koordinater…"

Dom kan inte ha haft vidare stor budget.
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
F
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du har tyvärr gjort fel. Du skulle ställt tillbaka klockorna nu. Glömde du flytta dem i våras?
Det skulle ju förklara orsaken till att jag är dålig att passa tider ;)
Lär mig aldrig skillnaden.
Man ska visst tänka på det sättet att ställa fram utemöblerna på våren och ta in dem på hösten. Men det fungerade inte eftersom jag inte har några utemöbler.
Jag har dock en snöspade som jag tar fram på hösten och och tar in på våren...
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.