7 777 043 läst · 38 079 svar
7777k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Om man tittar på stapeln så är ca hälften nerladdat vilket betyder att det pågått i 39 år (ca 340 000timmar)
Rätt fantastiskt om man tänker efter: Det har påbörjats långt innan internet o även före datorn som används byggdes:
Rätt fantastiskt om man tänker efter: Det har påbörjats långt innan internet o även före datorn som används byggdes:
Förklaringen: https://xkcd.com/612/harry73 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 094 inlägg
Kanske en sån där hen
Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid...
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan...nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödigt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar... :/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med..."
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan...nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödigt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar... :/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med..."
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 626 inlägg
Du har tyvärr gjort fel. Du skulle ställt tillbaka klockorna nu. Glömde du flytta dem i våras?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGeRQ1/ornhona-surfade-upp-forskarbudget
Det skulle ju förklara orsaken till att jag är dålig att passa tiderNötegårdsgubben skrev:
Lär mig aldrig skillnaden.
Man ska visst tänka på det sättet att ställa fram utemöblerna på våren och ta in dem på hösten. Men det fungerade inte eftersom jag inte har några utemöbler.
Jag har dock en snöspade som jag tar fram på hösten och och tar in på våren...